requery

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Hallo mensen, ik heb een formulier "Frittenadministratie2" met o.a. daarop het keuzeveld "doel". Als het doel nog niet in de keuzelijst staat open ik met een opdrachtknop (macro) het formulier "Fdoeladministratie" Bij het afsluiten van dit formulier staat de volgende opdracht : =Forms!Frittenadministratie2!doel.requery. Dit werkt goed en ik keer dan ook keurig terug naar "Frittenadministratie2" en in de keuzelijst staat het zojuist toegevoegde doel.
Nu wil het echter dat ik het formulier "Frittenadministratie2" als een subformulier gebruik in het formulier "Finvoerrittenadministratie" Als ik dan de procedure uitvoer krijg ik als ik het formulier "Fdoeladministratie" verlaat de volgende foutmelding : De expressie Bij sluiten die u hebt opgegeven als instelling voor de gebeurteniseigenschap, heeft de volgende fout veroorzaakt: Kan het formulier Frittenadministratie2 niet vinden waarnaar wordt verwezen in een macro-expressie of in Visuel Basic-programmacode.
Ik zelf heb het gevoel dat dit te maken heeft met het subformulier maar zou niet weten hoe ik dan de regel bij afsluiten moet invullen. Wie kan mij helpen hiermee ?? Alvast bedankt. Friend

Dat klopt. Het heeft te maken met je subformulier. Voeg aan:

Code:
=Forms!Frittenadministratie2!doel.requery

Het rode gedeelte hieronder toe. Wel aanpassen aan de naam van jouw subformulier.

Code:
 =Forms!Frittenadministratie2![COLOR="Red"]NaamVanJeSubformulier![/COLOR]doel.requery

Charles, heel harteljk dank :thumb: werkt prima. Ik zat er zelf een klein beetje naast omdat het sub formulier een andere naam heeft dan het formulier waar het op gebaseerd is. Thanks again. Friend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan