Requery

Status
Niet open voor verdere reacties.

papauha

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2012
Berichten
18
Beste forum leden,

Ik heb in Access:

1) een hoofd formulier: Opdracht, met de opdracht gegevens van een fiets.
2) een subformulier: Taken, waarin de taken staan die aan de opdracht zijn verbonden bijvoorbeeld een lekke fietsband vervangen.

tot slot heb ik een knop op het hoofd formulier dat verwijst naar een subformulier waarmee ik taken kan toevoegen aan een opdracht. Deze taken komen dus in het subformulier Taken te staan op het hoofd formulier. Enkel nadat ik een taak toevoegt lukt het mij niet om het subformulier Taken op het hoofd formulier te laten verversen na bijwerken met een Me.requery.

Ik heb de me.requery in het hoofd formulier op de tabel Taken gezet, na bijwerken:

Code:
Private Sub Form_AfterUpdate()
    Me.takenlijst.Requery
End Sub

Alvast bedankt.
 
Wat ben je allemaal aan het doen? Een hoofdformulier met een subformulier zou briljant simpel moeten werken; je kunt namelijk rechtstreeks in het subformulier (op dus het hoofdformulier) aan de slag. En Windows is niet voor niets WYSIWYG: je ziet gelijk wat je doet. Dus hoezo verversen?
 
Je voert Me.Requery uit in het hoofdformulier, maar aangezien er aan het hoofdformulier niets verandert, wordt Me.Requery niet uitgevoerd. Volgens mij moet je het subformulier vanuit het hoofdformulier laten verversen als het subformulier is bijgewerkt. Kortom, in het AfterUpdate-event van het subformulier.
 
@octafish ik heb een taken subform waarin alle taken netjes staan die al zijn uitgevoerd door middel van een knop open ik een nieuw form waarin het opdracht nummer wordt opgehaald zodat je door middel van een list een taak kunt aanklikken en weer een knop om deze taak toe te voegen aan de lijst Taken(Taken is gekoppeld aan het opdracht nummer van de tabel opdracht) in het hoofd formulier.
 
Dan heb je het dus niet over het bijwerken van een subformulier, maar de gegevens updaten op basis van een losstaand formulier. Het helpt als je de vraagstelling duidelijk omschrijft, dan krijg je gelijk een beter antwoord ;)
Overigens is het forum er niet bij gebaat als je alleen meldt dat het is opgelost; daar heeft een willekeurige lezer niets aan. Hooguit heeft die dan de wetenschap dat er een oplossing is. Welke, daar moet hij/zij dan even verder voor googlen :) Kortom: vertel er ook nog even bij wat je gedaan hebt!
 
Bedankt voor de feedback, sinds kort pas lid!

hierbij de oplossing,

in het losse formulier zet je na bijwerken een me.requery code nee:
Code:
Private Sub Form_AfterUpdate()
Forms![Use case 5].Taak_usecase5.Requery


Me.Requery

End Sub

Overigens heb ik nog een kleine vraag, voorlopig de laatste..

ik haal uit een rapport uit twee verschillende subformulieren, twee bedragen op, met de volgende code:

Code:
=[Artikel]![AccessTotalstotalkost1]
=[Taak]![AccessTotalstotalkost]

Nu wil ik deze twee waardes bij elkaar optellen om tot een eindbedrag te komen.. Maar ik krijg een foutmelding als ik som==[Artikel]![AccessTotalstotalkost1]+=[Taak]![AccessTotalstotalkost] gebruik..

Alvast bedankt!
 
Da's ook een hele vreemde formule; om te beginnen: waar haal je dit (==) vandaan? Formules beginnen altijd met één = teken. En er mag ook nooit meer dan één =-teken in een formule zitten, dus de derde mag ook al niet.
De oplossing is overigens bedroevend simpel, want je hebt de twee tekstvelden die je wilt optellen vermoed ik ook al op je rapport staan. Gebruik die dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan