rescue cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

pat2209

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2011
ik heb onlangs mobiel internet gekocht voor mijn labtop, het probleem is als ik mijn rescue cd wil gebruiken (panda IS 2012 of avira rescue cd) ik geen internet heb als ik mijn pc via het bios opstart. is er een mogelijkheid om met mobiel internet die cd's toch te updaten en te gebruiken?
pat2209

Je zult een driver van je draadloze ontvanger in de cd moeten integreren.

mijn rescue cd wil gebruiken (panda IS 2012 of avira rescue cd)bios opstart vermoedelijk bedoel je dat je de opstartvolgorde veranderd heb. is er een mogelijkheid om met mobiel internet die cd's toch te updaten (een cd updaten is onmogelijk)

Maar leg eerst eens uit waarom je hem opstart met je rescue cd ?

Kan die laptop booten via USB stick? Download dan de recentste versie via andere computer/laptop naar de USB stick en start hiermee de laptop op.
Bij downloaden Avira is die al bijwerkt met de laatste updates.

Maar leg eerst eens uit waarom je hem opstart met je rescue cd ?

Om de laptop te kunnen scannen naar (bootsector)virussen .

Laatst bewerkt:
ik bedoelde niet de cd updaten, maar het antivirus programma dat eropstaat voor je de cd kan of gaat gebruiken.
sinds ik hem terug heb werkt de pc nogal traag en loopt hij vaak vast. als ik mijn antivirus draai (panda IS 2012) duurt het meer dan 8 uur voor dat is afgelopen en al die tijd is de pc praktisch onbruikbaar met vastlopende programma's. ook kan ik geen systeemherstel meer uitvoeren, maar die vraag heb ik al in een ander forum staan
ik wou eens kijken of er toch geen beestjes meer op de pc zitten omdat hij zo raar doet
pat2209

Ervan uitgaand dat je een windows (legaal) versie hebt, ga als volgt te werk.
Download bij Microsoft (http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows/products/security-essentials ) dit progamma. Sla het ergens op waar je het makkelijk terugvindt.
Ga naar start->uitvoeren en type "msconfig"
Tabblad opstarten en haal het vinkje weg bij je antivirusprogamma.
Opnieuw opstarten en ga naar de plaats waar je het zojuit gedownloade bestand hebt geplaatst. Installeer het en kijk hoe je het bevalt.
Als je een scan doet, kun je gewoon doorwerken[spelen.
Bevalt het niet, zet je het vinkje weer terug en haal je het vinkje weg bij Microsoft security essentials.

windows is legaal (recent nieuw geïnstalleerd 7 pro) en ik zal het eens uitproberen
pat2209

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan