Reserveren van tennispleinen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johnny Hardenne

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2009
Hallo mensen,

Wij zijn uitbaters van een klein tennisclubje in belgië.
Omdat Ik gepensioneerd ben (en dus veel tijd heb) ben ik begonnen met een databaseje te maken voor het reserveren van tennispleinen in Access 2007.
Nu was ik op zoek naar een voorbeeld-database waar ik gegevens kan van overnemen zoals bijvoorbeeld een kalender waar ook de uren in staan en van kleur veranderen als ze besproken zijn.
Op internet staat er eentje die ik zou willen namaken http://web.peoriadesignweb.com/court/index.php
En de mooiste, maar moeilijk om na te maken denk ik is deze
http://us.serlive.com/

Dank je.
Groetjes Johnny

Er zijn vast wel voorbeeld databases te vinden als u zoekt op Calendar Access databases. Ik heb zelf ook wel iets, ik zal eens kijken of die makkelijk is aan te passen.

Er zijn vast wel voorbeeld databases te vinden als u zoekt op Calendar Access databases. Ik heb zelf ook wel iets, ik zal eens kijken of die makkelijk is aan te passen.

Calendar staat standaard in access, die ik zoek is er eentje met de uren erbij

Sorry Michel maar het is vandaag voor de eerste maal dat ik op dit forum zit en wist niet hoe jou te antwoorden.

Bij deze dus: bedankt voor het snelle antwoorden

Geen probleem; het probleem dat u heeft zit ook niet in de calender control die er standaard bij zit. Wat u nodig heeft, is een schematisch maandoverzicht op een formulier, met de optie om per uur (neem ik aan) een tijdblok te kunnen resereveren op naam, en in het overzicht te zien welke tijdsblokken bezet zijn en die moeten dan ook niet meer te kiezen zijn om dubbele boekingen te voorkomen.
Zoals ik al zei, ik heb wel een voorbeeld van een maandkalender, maar ik moet hem nog wel aanpassen voor dit doeleind. Dus nog even geduld...

Ik heb wel een idee van hoe het is op te zetten, en omdat ik het een leuk project vind om te ontwikkelen (het principe is in beginsel bijvoorbeeld ook bruikbaar voor een kappers (afspraken maken voor verschillende kappers op een bepaalde tijd) ) vind ik het ook niet erg om er wat tijd in te steken. Jammer genoeg heb ik mijn pc en mijn bestanden dit weekend om zeep geholpen, dus ik kan weer van voren af aan beginnen...
Even geduld dus nog!

Grote problemen ... als je iets kwijt bent. Ken het gevoel.
Kopieren, kopieren, ...

Heb je nog de maandkalender zelf, waarover je schrijft ?
Misschien dat ik ook wel wat tijd vindt om te helpen zoeken naar een oplossing.
Lijkt mij ook een leuk project.

Hallo mannen,
Eerst en vooral bedankt dat jullie nog aan mij denken. Zelf ben ik alle dagen aan het proberen zoiets als in de onderstaande link na te maken (dat zou de max zijn), maar het enigste wat ik tot nu toe heb is nog meer grijze haren. Ben dan ook maar een op rust gestelde brandweerman met veel tijd maar blijkbaar niet zo goed op de hoogte van databases. Ik ga nog wat verder proberen en zal van hetgeen ik tot nu toe heb op deze forum zetten (als jullie mij niet uitlachen natuurlijk)

Groetjes,
Johnny

http://us.serlive.com/

Misschien kunnen jullie wat met de bijlage. Is niet van mij. Dit heb ik ooit gevonden op internet, maar ik weet niet meer waar.

Bijlagen

Ik was bezig met iets te bouwen a.d.h.v. deze db van UtterAccess. Hier zit een Maandkalender in die heel bruikbaar is, en een Dagkalender waarmee je eenvoudig tijden kunt selecteren.
Jammer genoeg kan ik dus weer opnieuw beginnen, want mijn db is echt weg :(

Bijlagen

Klopt. Ben je dan misschien Harry H en ben jij ook de maker van deze mooie weekagenda?

reservatie tennispleinen

Heren,
In ieder geval bedankt dat jullie mij willen helpen. Met die voorbeeltjes van Michel ben ik al een beetje wijzer geworden. Ik heb een paar afbeeldingen gemaakt hoe dat ik deze data zou willen hebben, die ik "probeer" te maken.

database 3.jpg

database 2.jpg

groetjes,
Johnny

Even een update:
Ik heb ondertussen een werkend formulier, waarin dynamisch de tennisbanen uit een tabel worden opgehaald, en vaste kolommen worden gebruikt voor tijdsblokken van een half uur.
Door middel van een muisactie kun je op dit formulier een tijdsblok slepen, en vervolgens een reservering maken voor de baan, datum en het tijdsblok.
De stappen waar ik nu mee bezig ben, is het afvangen van de mogelijkheid om een selectie te maken op een bestaande reservering. Als er een reservering ligt op baan 1 van 14:00 tot 15:00 dan mag het uiteraard niet mogelijk zijn om dezelfde baan te reserveren van 14:30 tot 15:30. Het formulier moet de reservering aanpassen naar (bijvoorbeeld) 15:00 tot 15:30, of aanpassen in 15:00 tot 16:00. E.e.a. dan te bevestigen via een dialoogvenster.
Wat mij nog enige hoofdbrekens kost is het voorkomen dat je op een gereserveerde tijd kunt slepen; dan kun je namelijk geen verkeerde selectie maken.
Zodra ik iets werkends heb, zet ik het wel als testbestandje neer...

reservatie tennispleinen

Michel,
Ik heb ondertussen ook al het een en ander in elkaar kunnen steken, wel voor een deel overgenomen van een bestaande databas, maar toch.......Ik heb wel nog enkele vragen hoor. Kan ik deze database naar jou (of jullie) toesturen, ik denk dat deze probleempjes bij jullie zo opgelost zullen zijn, voor mij kost dat veeeeeel hoofdbrekens.

Groetjes Johnny

Als hij te comprimeren is, eventueel in brokken van 100kb, dan kun je hem het beste hier neer zetten, dan kunnen er meer mensen meesnuffelen.

reservatie tennispleinen

Oké michel maar dat zal pas voor deze avond zijn want ik ben als een gek aan die database aan het werken zodat jullie niet te veel werk hebben

Johnny

Prima! Overigens slaap ik pas weer lekker als ik de mooiste tennisdb ooit heb gemaakt... ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan