Reserveren van tennispleinen

Status
Niet open voor verdere reacties.
reservatie tennispleinen

Michel,
Zoals gezegd heb ik aanpassingen gedaan in een bestaande database naar onze behoefte. Ik zit heb geprobeert om ze hier op deze forum te zetten in stukken van 100kb maar het maximum is 5 files en het zijn er 38 dus........ wat moet ik nu doen. Kan of mag ik ze naar jou privé e-mail adres sturen ?
Groetjes Johnny

Mail 'm maar.

Laatst bewerkt:
Omdat dit onderwerp eigenlijk veel algemener is dan de specifieke vraag, hierbij een voorbeeldje. Het is vanmiddag even in elkaar gezet, dus het gaat meer om het principe.
Met wat aanpassingen zou je zoiets ook kunnen gebruiken als planningsoverzicht, afsprakenkalender e.d.
Heb me in het voorbeeld wel enigszins gehouden aan de voorbeeldplaatjes.

Opmerking:
Het bestand dbTennisVelden.z01.zip na downloaden veranderen in dbTennisVelden.z01 (extentie z01 is niet toegestaan als bijlage)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
reservatie tennispleinen

Sorry Harry
Ik heb van alles geprobeert maar ik krijg die files niet open

Groetjes Johnny

In het bestandje van Harry moet je de naam van het bestand dbTennisVelden.z01.zip veranderen in dbTennisVelden.z01
Dan lukt het wel.
't Is geen slechte poging, maar er zitten wel een paar nadelen aan vast, zul je wel merken. Ben benieuwd of hij ze er nog uithaalt...

Sorry mannen maar ik denk dat ik weer een foutje gemaakt heb, Heb een E-mail gekregen van "watchdog" met de vraag of mijn probleem opgelost was en omdat ik van niemand geen reaktie meer krijg veronderstel ik dat ik dus een verkeerd antwoord gegeven heb.

Groetjes,
Johnny:confused:

't Is ook geen gemakkelijke vraag ;) Ik ben zelf nog druk bezig met ontwerpen. Status? Ik heb een dagoverzicht waarop je in één subformulier alle banen ziet die er zijn. Deze banen worden uit een tabel opgehaald. In een Excel-achtig overzicht zie je in de linkerkolom vervolgens alle bloktijden die gereserveerd zijn. Van Harry 'geleend': de kleurtjes voor de soort reservering. Door in het raster te klikken maak je een nieuwe reservering, of bekijk je de huidige reservering. Het idee is ongeveer vergelijkbaar met Harry z'n systeem, al gebruik ik één formulier, en geen losse queries.
Wat het systeem lastig maakt, is het inregelen van de keuzelijsten. Er is een aantal voorwaarden die gecheckt moeten worden:

1. Een persoon mag maar één reservering op een bepaald tijdblok kunnen maken
2. Een persoon mag niet tegen zichzelf spelen
3. Een persoon moet bij een dubbel een partner van hetzelfde geslacht kiezen
4. Een persoon moet bij een mixed dubbel een partner van het andere geslacht kiezen
5. Geen enkele persoon mag bij een reservering op een ander tijdblok zijn ingedeeld

Die selecties zijn nu dus nog helemaal opgelost.

Overigens heb je je eigen db wel opnieuw opgestuurd, maar nog niet in Access 2003 formaat, Ik heb het origineel dus nog niet kunnen bekijken. Zou je dat nog eens willen proberen?

Voor forummers die dit draadje volgen.

Er zijn meerdere manieren om de gestelde vraag op te lossen (gebonden (sub)formulieren, ongebonden subformulieren, formulier op basis van een kruistabel enz)
Het voorbeeld dat ik hier heb geplaatst, is in de eerste plaats een voorbeeld. Dus een mogelijke oplossingsrichting.
Ik heb e.e.a. in een paar uur in elkaar gezet. Dus geen compleet programma die alle ins en outs behandelt.

@Johnny
Weet niet of het gelukt is het voorbeeldje te downloaden.
Zo niet, mail dan even op harry46@live.nl, dan stuur ik het toe

@Harry:
Zoals ik al zei: geen slechte poging! Ik vind er leuke onderdelen in zitten, overigens herken ik een hoop van de code uit een aantal andere sites ;) Maar dat doen we uiteraard allemaal, beter goed gezocht, dan slecht bedacht...
En zelf vind ik het wel een leuke topic om een soort van standaarddb voor te maken, omdat je een afspraken db ook kunt gebruiken voor bijvoorbeeld een kapsalon. (Klanten+kappers+tijden=afsprakenrooster)

overigens herken ik een hoop van de code uit een aantal andere sites

Een hele kwalijke opmerking!!

Code die niet van mij zelf is heeft een duidelijke bronvermelding

Vind je? Ik zeg toch niet dat er geen bronvermelding bij staat??

@Harry46 en Michel,

Uit diverse topics blijkt, dat jullie beiden echte Access goeroe's zijn. Veel mensen hebben daar voordeel van in dit forum. Het is echter niet leuk, dat jullie onderling in een ander zijn topic een competitie proberen te beslechten. Nogmaals jullie beiden zijn zeer waardevol voor dit forum. Laten we het gezellig houden. ;)

reseveren van pleinen

Mannen,
Eerst het goede nieuws, mijn database is af en door jullie hulp werkt hij prima.
Een ding wil ik jullie nog vragen (het is wel niet nodig hoor als het te moeilijk is) maar is er een mogelijkheid dat je bijvoorbeeld een melding krijgt (een rood kruis of een groen vinkje)als je een reeds gereserveerde uur/dag aan klikt

Groetjes,
Johnny:thumb:

Dat lijkt mij wel te doen; kun je het resultaat posten? Bij voorkeur in 2003 formaat?

Week agenda

Misschien kunnen jullie wat met de bijlage. Is niet van mij. Dit heb ik ooit gevonden op internet, maar ik weet niet meer waar.

Hallo,

Ben ook ergens mee aan het bouwen/uitproberen.
Ik heb de weekagenda van Bakk4318 binnen gehaalt, maar krijg elke keer de melding als ik een datum in de kalender selecteer.
"Fout 2452 tijdens uitvoering de expressie bevat een ongeldige verwijzing naar de eigenschap parent"

Ben nog niet zo thuis op dit gebied.

Ik krijg deze melding op de computer op mijn werk, thuis werkt hij prima.

Mvg,

Badmaus

Heb je al gekeken of de verwijzingen naar de libary's hetzelfde zijn? Kijk in de VBA editor (Alt+F11), menu "Extra" ---> "Verwijzingen".

week agenda

Hallo,

Thnx voor de reactie.

Ik ga morgen gelijk de boel vergelijken.

Mvg,

Badmaus.:d

Het werkt bedankt

Heb je al gekeken of de verwijzingen naar de libary's hetzelfde zijn? Kijk in de VBA editor (Alt+F11), menu "Extra" ---> "Verwijzingen".

Het werkt bedankt Bakk4318.

Maar dan nog een vraag.

Als je het weekform opent dan opent hij in het jaar 2005, kun je dit ergens aanpassen zodat hij in het huidige jaar en maand en week opent?

Mvg,

Badmaus.
:shocked:

Ik heb de weekagenda van Bakk4318 binnen gehaalt

Even ter aanvulling, het is niet mijn bestand. Zoals eerder gemeld heb ik het ooit gedownload van internet.

Als je het weekform opent dan opent hij in het jaar 2005, kun je dit ergens aanpassen zodat hij in het huidige jaar en maand en week opent?

Dit wordt aangestuurd in het formulier frmWeekAgenda. In de formuliervoettekst staat een veld met de naam "tDatum". In de eigenschap "Standaardwaarde" staat een datum uit het jaar 2005. Deze kun je naar eigen wens aanpassen in een datum naar keuze. Wil dat het formulier wordt geopend met de datum van vandaag, stel dan de standaardwaarde in op "=Date()". Aanhalingstekens weglaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan