Reserveringsysteem Outlook 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

nl4l

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2008
Berichten
5
hallo,
ik ben bezig met het maken van een reserveringssyteem in outlook 2003.
nu ben ik er achter hoe ik een resource kan toevoegen aan een vergadering alleen het is zeer omslachtig. vooral voor de mensen die het straks gaan gebruiken :confused:

is het mogelijk om een macro te maken en een knopje dat als ze op het knopje klikken dat er dan een lijste verschijnt met vergaderruimtes. en dat ze er daar één van kunnen selecteren. waarna hij automatisch als resource weggeschreven wordt in het agenda.

hebben jullie daar een eventueel script voor of een handleiding hoe ik zoiets kan maken.
hopelijk kunnen jullie mij helpen.

. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Help 'ons' op weg: hoe heb je de recourses van die vergaderruimtes gemaakt?
 
De resourse heeft een eigen inbox dus is een e-mailadres.

Hoi,

In het verleden heb ik binnen een bedrijfsnetwerk, voor elke vergaderruimte in Outlook een 'gebruiker' als resource aangemaakt.
Mensen die een ruimte wilden reserveren konden in de agenda van de vergaderruimte kijken of deze al of niet bezet was.
Vervolgens kon een vergaderverzoek naar deze resource worden gedaan, die zodanig was ingesteld, dat hierop positief werd gereageerd, indien 'niet bezet'.
Dit werkte redelijk, want uiteindelijk was toch een 'beheerder' (in dat geval een congierge) verantwoordelijk voor het beheer van de agenda's/ruimtes.

't Zal wel niet de gevraagde oplossing bieden, maar in VBA ..... ?? Zou 'k niet weten
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

In het verleden heb ik binnen een bedrijfsnetwerk, voor elke vergaderruimte in Outlook een 'gebruiker' als resource aangemaakt.
Mensen die een ruimte wilden reserveren konden in de agenda van de vergaderruimte kijken of deze al of niet bezet was.
Vervolgens kon een vergaderverzoek naar deze resource worden gedaan, die zodanig was ingesteld, dat hierop positief werd gereageerd, indien 'niet bezet'.
Dit werkte redelijk, want uiteindelijk was toch een 'beheerder' (in dat geval een congierge) verantwoordelijk voor het beheer van de agenda's/ruimtes.

't Zal wel niet de gevraagde oplossing bieden, maar in VBA ..... ?? Zou 'k niet weten

heel erg bedankt voor het antwoord ;)
zoals u het hier beschrijft heb ik het ook. alles werkt maar het is niet monkey proof :p
u weet dan ook dat als iemand een vergaderruimte kies dat diegene dan appart het rode tekentje van "verijste genodigde" moet veranderen in "resource" ik zal dit graag automatisch willen hebben. anders moeten mensen dit zelf handmatig doen want als ik hem niet op resource zet accepteerd de resource hem niet automatisch. hopelijk heeft u hier een oplossing voor.

nomaals dank voor de reactie
 
Nee helaas ....
Monkeytraining wellicht :D
Let komende weken vooral op de aanbiedingen van Chiquita-bananen !!!!
 
ik ben bezig met een monkey handleiding ;):thumb:
maar hopelijk heeft iemand nog een oplossing voor mij :D:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan