Rolanddorst
Gebruiker
- Lid geworden
- 23 jun 2011
Hallo,
Ik heb een hele mooie tourtoto in excel gemaakt.
maar ik heb 1 probleem.
ze moeten 15 renners kiezen + 5 reserves. Die reserves komen er 1 voor 1 in als 1 van de eerste 15 renners eruit gaat/stopt. is dit mogelijk???
Bijv. de 3de reserve wordt 1ste in de 2de race. maar mag nog niet meedoen omdat er nog geen 3 renners zijn uitgevallen. pas in rit 16 mag hij meedoen omdat er al 3 renners eruit zijn. De punten die deze renner heeft behaald tellen pas bij rit 16 mee. alle punten die hij van rit 1-15 heeft behaald moeten op 0 komen. MAAR bij een andere deelnemer staat hij wel bij de eerste 15 dus krijgt hij wel van rit 1 tot 20 de volle puntentotaal. Ik persoonlijk denk niet dat het bestaat de code voor excel (voor reserves) maar je weet maar nooit.
P.S de enige mogelijkheid is denk ik handmatig in te voeren.
voorbeeld een renner heeft tot rit 10 26 punten behaald
Code:
=SOM.ALS(WielRenners;E20;Renners!$X$3:$X$203)
Handmatig te veranderen.
=SOM.ALS(WielRenners;E20;Renners!$X$3:$X$203)-26
ik hoop dat iemand het snapt.
alvast bedankt
Roland
Ik heb een hele mooie tourtoto in excel gemaakt.
maar ik heb 1 probleem.
ze moeten 15 renners kiezen + 5 reserves. Die reserves komen er 1 voor 1 in als 1 van de eerste 15 renners eruit gaat/stopt. is dit mogelijk???
Bijv. de 3de reserve wordt 1ste in de 2de race. maar mag nog niet meedoen omdat er nog geen 3 renners zijn uitgevallen. pas in rit 16 mag hij meedoen omdat er al 3 renners eruit zijn. De punten die deze renner heeft behaald tellen pas bij rit 16 mee. alle punten die hij van rit 1-15 heeft behaald moeten op 0 komen. MAAR bij een andere deelnemer staat hij wel bij de eerste 15 dus krijgt hij wel van rit 1 tot 20 de volle puntentotaal. Ik persoonlijk denk niet dat het bestaat de code voor excel (voor reserves) maar je weet maar nooit.
P.S de enige mogelijkheid is denk ik handmatig in te voeren.
voorbeeld een renner heeft tot rit 10 26 punten behaald
Code:
=SOM.ALS(WielRenners;E20;Renners!$X$3:$X$203)
Handmatig te veranderen.
=SOM.ALS(WielRenners;E20;Renners!$X$3:$X$203)-26
ik hoop dat iemand het snapt.
alvast bedankt
Roland