• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

reset button

Status
Niet open voor verdere reacties.

larrymullenjr

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2004
Berichten
7
Hallo,

Ik zou graag een button in een spread sheet willen plaatsen waarmee ik de waarde van een bepaalde kolom mee op nul kan zetten, een soort reset button dus. Heeft iemand voor mij een advies om dit te gaan realiseren?
 
Deze macro aan een knop hangen?

Sub SetA()
Range("A:A").ClearContents
End Sub

Je kan ook gewoon de macrorecorder gebruiken, en effe opnemen wat je wil.

Luc

tip: gebruik een knop van de werkbalk 'Formulieren'. Als je niet te hoge eisen stelt, werkt dit zeer makkelijk.
 
Als ik nu de waarde van een cel wil resetten met deze functie, maar achter deze cel zit een formule. Is het dan ook mogelijk om op deze wijze de formule wel te laten staan en alleen de uitkomst van die formule te wissen?
 
Neen, je moet de broncellen leegmaken.

Stel dat je in A1 de formule hebt: = B1+C1
Nu wil je én A1 leegmaken én de formule laten staan.

??????
Dat kan toch niet? Dan moet je én B1 én C1 leegmaken, en dan een formule plaatsen zoals:

=ALS(EN(B1="";C1="");"";B1+C1)

Luc
 
reset and cancel

hello,

ik zit met een gelijkaardig probleem, maar dan in een user form.

Tot nu toe heb ik alles kunnen resetten door dit te gebruiken.

Private Sub Cmdreset_Click()

txtday.Value = Default
txtnr.Value = Default
txtweight.Value = Default
cmbfam.Value = Default
Txttot.Value = Default
txtbio.Value = Default
txtfr.Value = Default

End Sub

maar dan staat alles op 0 daarna en ik zou graag het basisformulier terug zien dat opgeroepen werd bij het starten van de userform.
Hoe moet je dat doen ?

Is er ook nog een ander functie om een userform te sluiten buiten

Me.hide

Want wanneer je daarna de form terug opent staan alle gegevens van de vorige keer er nog in.
Ik zou graag de programmatuur te weten komen achter het kruisje van windows.

alvast bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan