Reset na invoeren van cd-rom?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob Valkenburg

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2000
Hoi,

Ik heb sinds gisteren een probleem. Als ik een cd-rom in de speler doe, dan reset de computer.
Als de computer dan herstart is, dan kan ik de cd-rom speler gebruiken.

Welke windows versie gebruik je?
Heb je het probleem bij alle CD's, games.. muziek etc?
Als ik het goed begrijp gaat het alleen de eerste keer na een verse start fout, na een reboot blijft je pc verder wel goed werken?

Is het geen lite-on DVD speler? die hebbe daar ook nog wel eens last van

Geplaatst door Withaar
Welke windows versie gebruik je?
Ik werk met Windows XP
Geplaatst door Withaar
Heb je het probleem bij alle CD's, games.. muziek etc?
Als ik het goed begrijp gaat het alleen de eerste keer na een verse start fout, na een reboot blijft je pc verder wel goed werken?
Gisteren had ik geen probleem meer na de "verse" start. Vanmorgen knalde de compueter ook uit nadat ik de inhoud wilde inpakken met winrar.
Voorheen heb ik geen problemen ondervonden....

Hoop dat je vragen hiermee beantwoord zijn...

Vanmorgen knalde de compueter ook uit nadat ik de inhoud wilde inpakken met winrar.

Wat heeft dit met je DVD-rom te maken?
Probeer je een backup van je C-schijf te branden op je DVD (brander) of is dit nu een heel ander soort probleem?

Geplaatst door Withaar

Wat heeft dit met je DVD-rom te maken?
Probeer je een backup van je C-schijf te branden op je DVD (brander) of is dit nu een heel ander soort probleem?

Nee hoor, het was enkele een antwoord op de vraag.
Het probleem doet zich alleen voor bij de cd-brander van Liteon....:(

Mensen, het probleem blijkt heftiger dan ik tot nu toe had gemerkt. Ik kan nu geen enkele schijf meer spelen en/of branden (gisteren nog gedaan en toen werkte alles goed).

Dacht al aan een softwarematig probleem. Ik heb al eerder zo'n probleem gehad en dat bleek een confict te zijn tussen 2 programma's die notabene bij de DVD brander werden geleverd.
Heb toen via systeemherstel de pc terug gezet naar eergisteren (toen werkte alles goed).
Helaas heeft dit niets uitgemaakt.

Toch een hardwareprobleem? :confused:

Geplaatst door H@NsiePanzzzer
MemTest84 maybe?

Ik heb de test laten lopen. Er zijn volgens de test nogal wat errors. Welke weet ik niet, omdat op een gegeven moment de pc vast liep :(

Ik mag nu aannemen dat er iets met het geheugen mis is. Ik heb één van de twee eruit gepakt en toen de pc gestart.
Bij de één start de pc niet en bij de ander slaat hij uit als we de cd-rom gebruiken.

Allebei kapot? of toch iets anders??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan