reset van xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

on2adc

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 nov 2004
Hallo,

Sinds kort reset xp zichzelf bij een spel zoals microsoft trainsimulator of andere .
De computer start dan weer op meld na een 5tal minuten dat xp is hersteld van een erstige fout.
Wie kan mij helpen.
P4 met 512 mb en een nvidea fx 5200 kaart met 2 17inch monitors.

alvast bedankt voor de hulp

Welkom op Helpmij.:)

Is dit meteen als je een spel start of als je een tijdje aan het spelen bent?

Hallo,

Hij reset zichzelf vooralleer het spel maar begint laat ons zeggen na 2 seconden.

Ga eens naar:
Deze computer(klik met rechts)>eigenschappen>geavanceerd>opstart- en herstelinstellingen>hier het vinkje weghalen bij "De computer automatisch opnieuw opstarten".

Als de pc nu weer wilt opstarten krijg je en blauw scherm met een foutmelding.
Graag de exacte melding hier neerzetten.

Ik heb alles uitgezocht en volgens het blauwe scherm zit het probleem bij de volgende zaken
*Eventueel bios updaten.... heb ik gedaan maar werkt niet probleem blijft
*Stop 0x0000....... is de foutmelding die wordt gegeven
*Is er voldoende schijfruimte. ja nog 40 gb vrij
*Beeldschermadpter vervangen..... ik heb de allereerste drivers geinstalleerd maar alweer werkt het niet het probleem blijft.

ik ben langzaam door mijn opties aan het geraken

help.....

het gehele getal is:

***STOP:0x0000008E (0x0000005, x00000253, 0xF2FA7cc8, 0x00000000)

Ik heb het zelfde probleem sinds de laatste tijd. Maar ik heb het bij al mijn spellen. Ik heb de nieuwste drivers geïnstalleerd dat had geen baat ook niet het installeren van een oudere set drivers.

Opgelost

Het probleem met de reset is opgelost door XP opnieuw te installeren op een nieuwe harddisk.
Zo kon ik al mijn data behouden en stuk voor stuk terugplaatsen op de nieuwe HD.
Het herinstalleren van oude drivers leverde ook geen resultaat op.
Bij iedere installatie hoe kklein ook maak ik een herstelpunt aan zodat ik altijd een stapje terug kan gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan