Reset wachtwoord van emailadres in wordpress

Status
Niet open voor verdere reacties.

richard1970

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 mei 2005
Hoi,
Mijn vrouw heeft een website in wordpress met een e-mailadres: info@[domein].nl. Ik probeer te vinden waar we het wachtwoord van dat e-mailadres kunnen aanpassen.
Inloggen met haar admin-account is geen probleem, maar we zijn het ww van info kwijt en ik kan het niet vinden in het menu aan de linkerkant.
Waar vind ik dat?
Alvast bedankt.

Is Wordpress in eigen beheer op een hostingserver? Of wordt het gehost via wordpress.com?
Ik neem aan dat het om een accountnaam gaat die in Wordpress bekend staat met het (hier fictieve) info@[domein].nl?

Zo ja, dan kan je met de admin toch het wachtwoord weer aanpassen?

Dat eerste. De website is in beheer bij een derde partij. Ik wil zoveel mogelijk zelf kunnen doen voor mijn vrouw en dit lukt me niet. Ik zie wel waar ik het admin ww kan aanpassen, maar niet die van de info@[domein].nl.

Lukt het via deze manier?

Zo niet, wat zijn de afspraken met de derde partij? En heb je (S)FTP toegang?

Als je niet zelf in het beheer kan van die website, dan moet je de derde partij aanspreken.
Kan je dat wel:
In DirectAdmin (of Plesk) kan je bij e-mailadressen je wachtwoord veranderen. zie screenshot

Bijlagen

• Schermafdruk van 2025-02-09 12-12-01.png
    Schermafdruk van 2025-02-09 12-12-01.png
    67,7 KB · Weergaven: 5
Ik ben benieuwd naar de relatie tussen Wordpress en het mailadres.

Of het gaat expliciet over de e-mailbox zelf?
Of het gaat over een gebruikersaccount in Wordpress met een e-mailadres als gebruikersnaam?

Kan @richard1970 daar wat meer informatie over geven?

• Leuk
Waarderingen: bron
Daar heb je een punt Aar. Hopelijk horen we meer.

• Leuk
Waarderingen: Aar
Bedankt voor jullie reacties.
Het gaat expliciet over het e-mailadres zelf, staat los van wordpress.
Ik kom er op terug

Dan is het zinloos om Wordpress erbij te noemen. :P

De mail moet je bij je provider of hosting regelen.

maar we zijn het ww van info kwijt
Het wachtwoord die bij het email adres hoort kan je instellen/wijzigen bij de webhost waar het domein actief is.
Hebben jullie zelf toegang tot deze webhost of gaat dat ook via een 3e partij?

Inloggen met haar admin-account is geen probleem
Een alternatief is om dan (tijdelijk) het aan haar admin account gekoppelde emailadres te wijzigen naar een email account waar ze wel direct toegang tot heeft.

Dan is het zinloos om Wordpress erbij te noemen. :P

De mail moet je bij je provider of hosting regelen.
Ja als het een emailadres betreft van je provider waar je dus internet vandaan hebt en tv, dan kan je inloggen bij je provider en het daar instellen.

als het een emailadres betreft van je provider waar je dus internet vandaan hebt
In de startpost staat dat het om een info{at}domeinnaam.nl gaat. Er is dus bij een hostingprovider een domeinnaam geregistreerd waar een bijbehorende email adres voor aan is gemaakt.

In de startpost staat dat het om een info{at}domeinnaam.nl gaat. Er is dus bij een hostingprovider een domeinnaam geregistreerd waar een bijbehorende email adres voor aan is gemaakt.
Het gaat expliciet over het e-mailadres zelf, staat los van wordpress.
zegt de TS.

Het gaat expliciet over het e-mailadres zelf, staat los van wordpress
Dat klopt. Maar een domeingebonden emailadres, aangemaakt op een hostingprovider staat ook los van de Wordpressinstallatie op datzelfde domein.

e-mailadres: info@[domein].nl
Dat is dus een emailadres wat bij het domeinnaam hoort. Bij een @ziggo of een @kpn mailadres (om even 2 voorbeelden te noemen) kan je geen info@ adres aanmaken als klant.
Hopelijk kan @richard1970 zelf nog iets uitgebreider antwoorden in dit topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan