resetten van bios??

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomvaneijk

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2007
Berichten
26
hallo.

een tijdje geleden heb ik wat zitte *****n in het bios, nu valt hij geregeld uit of loopt vast. hoe kan ik alles weer in me bios zetten zoals het standaard hoort?
hoe kan ik dit met 1druk op de knop allemaal weer terug zetten?

groeten, thom
 
Ik lees op andere sites dat jumper reset kan helpen of je backup batterij van je moederbord er 20 minuten uihalen!
 
Jumper gebruiken of batterij verwijderen kan, maar over het algemeen kan je in de bios ook kiezen voor default settings oid, dan staat alles weer zoals het stond
 
okee.

ik ben niet zo technisch dus kunt uw mij het stap voor stap uitleggen.

je kom in het menu van bios en dan....?

alvast bedankt!
 
Je moet de kast openmaken, en met de voeding eraf doen, anders heeft het weinig zin.:)
 
C'mon. Hij lijkt het niet te begrijpen en vraagt heldere uitleg.

Haal eerst de voeding uit je PC, gewoon zorgen dat hij geen voeding krijgt.
Dan doe je de kast open (je computerkast, niet je kledingkast :rolleyes:) en
haal je de knoopbatterij van je moederbord eruit. Die laat je er minstens twintig
minuutjes uutliggen (doe maar lekker een uurtje...) en dan plaats je hem weer
terug. Kast dicht, voeding weer terug en aanzetten. Probleem verholpen?

Inderdaad zal er ook wel een resetfunctie zijn als 'Default settings' of 'Factory
settings'. Waar dat zit verschilt per bios, gewoon even zoeken en goed lezen.
 
lekkere uitleg .
haal de psu uit de pc .
dus je moet volgens McMeller eerst je halve pc slopen om het batterijtje er uit te halen
op bijna elke ATX psu zit een stroom schakelaar .
als dat niet zo is trek dan de stroom kabel uit de psu .
druk dan enkele keren de aan uit knop in .
dan weet je zeker dat er geen rest stroom meer op het bord zit .
wip dan de batterij er uit .
niet vastpakken tussen duim en wijsvinger .
maar aan de rand .
na een paar minuten de batterij weer terug plaatsen .
de stroom kabel weer in de achterkant van de psu plaatsen /schakelaar omzetten .
pc opstarten
druk dan op Dell en richt het bios in zo als jij dat wil
.
 
Okee.

is hiermee ook denkje het probleem verholpen dat mijn pc niet maar vast loopt of opnieuw herstart?

Gr. thom
 
Dat hangt er van af, op welk moment je PC vastloopt. Ben je dan wel in Windiws? Of gebeurt het nog voor het Win(welke Windows heb je?) logonscherm verschijnt?
 
emh het gebeurt pas waarneer ik in windows ben (windows XP professional) dat kan na 10 seconden zijn maar ook waarneer ik al 30 minuten aan het surfen ben op internet.

ik heb die stekker er uitgetrokken en me kast helemaal van binnen schoon gemaakt maar het blijft alsnog vastlopen??

Gr Thom
 
Zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, en zet die hier eens neer.

Ook in te stellen, bij een opstart, door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen".

Was de bios al gereset?
 
Nee helpt ook niet, ik heb nu alles uitgezet, hij stond wel eerst op: automatisch opnieuwstarten bij systeem fouten maar dat heb ik nu dus ook uitgezet en helpt ook niet.

hier nog wat info over mijn PC:

AMD Athlon(tm) 2200+
kloksnelheid 1.81 Ghz, 256 MB
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan