resident evil 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

braindropper

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2005
kan iemand mij helpen om resident evil 3 draaiende te krijgen op windows xp proffesional?

daar zou ik echt blij mee zijn!

Greatchampion zei:
beetje weinig info

wat lukt er niet?

ja je hebt ook wel gelijk, ten eerste de filmpjes doen het niet, en als ik dan wil beginnen dan loopt ie vast en doet de pc echtn iks meer alt-tab werkt niet en gewoon op start drukken ook niet.

Laatst bewerkt:
Greatchampion zei:
kan je pc het spel aan?

- nieuwste driver voor videokaart geinstalleerd?

Toevallig vandaag nog gedaan voor condemned -[demo]-
ik heb een geforce 6800 LE (masked pipelines open; staat gelijk aan 6800 GT)

Nielsvds zei:
Probeer de comptabiliteitsmodus eens ga naar de spelmap druk met je rechtermuisknop op het opstarticoon kies eigenschappen,comptabiliteit en selecteer daar eens windows 95/98 en bevestig met toepassen en ok. Lukt het dan nog niet gebruik dan dosbox: http://prdownloads.sourceforge.net/dosbox/DOSBox0.65-win32-installer.exe?download
Voor uitleg kijk hier : http://dosbox.sourceforge.net/wiki/index.php

dosbox is niet mogelijk, en die comptabiliteitsmodus op 98 of 95 zetten werkt net zo min.

toch bedankt:thumb:

Dat is jammergenoeg het nadeel van windows xp. Bij mij werken oude games ook niet meer.
Probeer eens je beeldscherm op 16 bit en op de laagstmogelijke resolutie zetten vink ook eens 256 kleuren aan in comptabiliteit.

Nielsvds zei:
Dat is jammergenoeg het nadeel van windows xp. Bij mij werken oude games ook niet meer.
Probeer eens je beeldscherm op 16 bit en op de laagstmogelijke resolutie zetten vink ook eens 256 kleuren aan in comptabiliteit.

ok ik heb het net geprobeert en het lukt niet...

toch bedankt!

Is wel bizar eigenlijk bij sommige mensen lukte het wel. Alle opties ingeschakeld had je zeker ook al geprobeerd bij comptabiliteit? Ik zal nog eens zoeken. Maar ik vrees er een beetje voor. Krijg je in dosbox een foutmelding? Indien zo kan je nog altijd het vragen op hun forums hoe dat je het werkend moet krijgen.

ik download heel vaak spellen van bestoldgames.net
vaak werken ze niet meer, soms wel nog net op mijn 98, maar dosbox heeft me eigelijk nog nooit geholpen...
ik vond laatst een spelletje uit 1991, toen ik dat starte zij ie "Yay, my game is still working in 2006"
dat was wel grappig, moet ik misschien ook eens gaan doen met m'n spellen, alleen jammer dat het pas leuk is na 10 jaar ofzo...

Eigenlijk ben je nog het best af met een dual boot systeem. Bij mij werkte dosbox om een vage reden niet. Gaf altijd een fout toen ik het opstartbestand opgaf in dosbox. Soms heb je nog geluk met windows xp patch.

ik ben er achter gekomen, dat sommige spellen het alleen maar doen wanneer je je computer opstart in dos, en ze vanuit dos dus opent. Eigelijk heel raar, maar 't werkt. Misschien dat dat bij jou ook lukt???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan