resize partitie lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

okeeee

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2005
Berichten
268
Ik gebruik Partition Magic, van een harde schijf was 7 mb 'unallocated' .
Ik wilde dit aan een partitie op de harde schijf toevoegen.
wanneer ik wil resizen, was de maximum grootte voor het resizen net zo groot als van de partitie, zodat ik 'unallocated' niet kan toevoegen.
Hoe kan dit?
 
Dat hoef je ook niet te proberen,dat gaat niet lukken.
Waarom,dat is een hele uitleg,maar het is nu eenmaal zo
 
Zou het nog iets anders kunnen zijn, behalve dat? Hoe kan ik dit helemaal formateren? Er is een tool getoond, maar die is alleen voor win 98.
 
Wat is nu 7mb op de totale grote van je HD...te verwaarlozen
 
Ik heb graag zo min mogelijk partities, dus ik probeer het bij een andere partitie te voegen.
 
okeeee zei:
Ik heb graag zo min mogelijk partities, dus ik probeer het bij een andere partitie te voegen.

Dat is je eigen keuze,maar er kunnen daar ook Foute clusters op zijn verborgen,en dan??problemen toch.
 
Kan ik ook de hele harde schijf formatteren? Kan ik daarna de harde schijf weer zelf indelen?
 
okeeee zei:
Kan ik ook de hele harde schijf formatteren? Kan ik daarna de harde schijf weer zelf indelen?

Ja dat kan ,maar dan krijg je toch weer datzelfde probleem,het is nu eenmaal niet anders .
 
Bedoel je dat 7 mb weer automatisch opnieuw over gehouden wordt?
 
Hoe kan ik een harde schijf formatteren in Partition Magic? Er zijn alleen opties voor partities te zien.
 
diskmgmt.msc intrommelen in uitvoeren, partities verwijderen en opnieuw maken en formateren, heb je PM niet voor nodig, althans, als je met XP werkt.
 
Bedoel je dat ik diskmgmt.msc op een diskette moet plaatsen, en ermee moet booten?
 
okeeee zei:
Bedoel je dat ik diskmgmt.msc op een diskette moet plaatsen, en ermee moet booten?

Nee, dacht dat het een 2e schijf was, je kan het allemaal doen met de XP cd, indien je daar van opstart, of een 98 opstartflop, maar dan moet je die partitie weer formateren in NTFS met de XP cd.
 
De harde schijf die ik wil formatteren is niet de harde schijf waar win xp op staat of van geboot wordt.
 
okeeee zei:
De harde schijf die ik wil formatteren is niet de harde schijf waar win xp op staat of van geboot wordt.
Lange Pier zei:
diskmgmt.msc intrommelen in uitvoeren, partities verwijderen en opnieuw maken en formateren, heb je PM niet voor nodig, althans, als je met XP werkt.

:confused: Dan kan dat toch?:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan