• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Resize

Status
Niet open voor verdere reacties.

Demeter

Verenigingslid
Lid geworden
24 mei 2006
Daar zijn we weer!!.

Hoe pas ik de volgende code aan zodat ik in mijn combox "achternaam, voornaam" krijg te zien? Zit hem volgens mij in het rood gearceerde gedeelte! heb al wat zitten stoeien met resize maar krijg dit niet voor elkaar.

Achternaam staat in kolom A op blad gegevens, voornaam staat in kolom B op blad gegevens.

Code:
Sub SoorteerEnVerwijderDubbelen()
Dim rListSort As Range, rOldList As Range
Dim strRowSource As String

'Clear Hidden sheet Column A ready for list
  Sheets("verboden").Range("A1", Sheets("verboden").Range("B65536").End(xlUp)).Clear

'Set range variable to list we want
  Set rOldList = Sheets("gegevens").Range("A1", Sheets("gegevens").Range("B80").End(xlUp))

'Use AdvancedFilter to copy the list to Column A _
  of the hidden sheet and remove all dupes
  rOldList.AdvancedFilter Action:=xlFilterCopy, _
               CopyToRange:=Sheets("verboden").Cells(1, 1), Unique:=True

'Set range variable to the new non dupe list
  Set rListSort = Sheets("verboden").Range("A1", Sheets("verboden").Range("B65536").End(xlUp))

With rListSort
             'Sort the new non dupe list
             .Sort Key1:=.Cells(2, 1), Order1:=xlAscending, Header:=xlYes, _
                   OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom
    End With

'Parse the address of the sorted unique items
           [COLOR="Red"]strRowSource = Sheets("verboden").Name & "!" & Sheets("verboden").Range("A2", Sheets("verboden").Range("A65536").End(xlUp)).Address[/COLOR]

Sheets("verboden").Range("A1") = "Medewerkers"
   With bewerkmedewerker.zoeknaam
      'Clear old ListBox RowSource
      .RowSource = vbNullString
      'Parse new one
      .RowSource = strRowSource
  End With

End Sub

Groet,
Ferenc

Laatst bewerkt:
In de code wordt verwezen naar het werkblad "verboden", dus zal de computer de gegevens in het blad "gegevens" niet kunnen vinden.

Wil je de combobox vullen of is die al gevuld ?

Bij welke handelingen wil je de gegevens in de combobox zien ?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio,

Blad 'Verboden' wordt gebruikt om de gegevens op blad 'gegevens' te filteren op unieke achternamen. deze laat ik dan zien in mijn combobox. Dit werkt na behoren.

Nu wil ik in mijn combobox 'achternaam, voornaam' laten zien.
Deze krijg ik ik ook gefilterd op het blad ' verboden' alleen ik krijg het niet voor elkaar om deze in de combobox te laten zien.

Het idee er achter is dat als er meerdere personen met dezelfde achternaam zijn, deze mbv hun voornaam ook te vinden zijn in de combobox. probleem verschuift dan weer naar als er mensen zijn met dezelfde voor- en achternaam. deze die mogelijkheid wil ik even voorbij laten gaan aangezien ik het onwaarschijnlijk acht dat dit gaat gebeuren bij ons bedrijf (je weet het nooit maar, dan vinden we wel een workaround).

Groet,
Ferenc

Onderstaande code kijkt in het werkblad Verboden naar de gegevens in de A-kolom vanaf cel A2.
Alleen als de cellen zichtbaar zijn worden ze in de combobox geplaatst.

Code:
Dim Rij As Integer
    Rij = 2
    Me.ComboBox1.Clear
    While Worksheets("Verboden").Cells(Rij, "A") <> ""
        If Worksheets(1).Range(Rij & ":" & Rij).EntireRow.Hidden = False Then
            With Me.ComboBox1
                .AddItem Worksheets(1).Cells(Rij, "A") & Space(1) & Worksheets(1).Cells(Rij, "B")
            End With
        End If
        Rij = Rij + 1
    Wend

Thanks,
kwam er door mijn vorige reactie achter dat ik helemaal die unieke ontrole niet nodig heb.
Dank je wel voor je code Roncancio werkt als een trein. :thumb:

Dank je,
Ferenc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan