resolutie aanpasen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thijs23

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
Beste Dreamweaverfans

Op mijn laptop ziet mijn website er uit zoals ik dat verwacht. Kijk ik op een andere computer dat blijkt op 1 van de pagina's de tekst te verschuiven. Hoe kan ik mijn website zo aanpassen dat deze in de meest voorkomende browsers en op alle computers er goed uitziet.
Ben erg benieuwd naar jullie reactie.

Thijs

Waarom blijven mensen goede reacties verwachten zonder zelf goede informatie te geven? Zonder een site te zien, of ten minste code, kunnen we natuurlijk alleen maar gokken. Ik denk dat je de tekst absoluut hebt gepositioneerd en de rest van de site relatief (dreamweaver noemt dat geloof ik een apdiv), maar zeker weten kan ik het natuurlijk niet.

Bedankt voor de snelle reactie. Ik wilde niet op deze manier mijn site onder de aandacht brengen maar als het helpt brasseriemarianne punt com. De ijskaart blijft op alle computers goed maar bij de menukaart gaat op sommige computers de tekst verschuiven.
Thijs

Laatst bewerkt:
mwah, ik betwijfel of mensen ijs om fouten in de site links zullen laten liggen. Mocht je bang zijn dat mensen via google op dit forum uitkomen dan moet je even de url onklaar maken (brasseriemarianne punt com)

maar goed, het probleem zit hem dus inderdaad in de 'apdiv' en niet alleen bij de menukaart, ook de ijskaart is niet kosjer op grotere schermen. Je kunt niet een absoluut gepositioneerd element boven een relatief gepositioneerd element hangen en dan verwachten dat ze altijd dezelfde positie ten opzichte van elkaar zullen houden, zo werkt het gewoon niet. Je maakt het jezelf dan nog weer wat moeilijker door de hele site uit tabellen op te bouwen, voor de menukaart is het niet zo'n punt maar om de hele site ermee te bouwen is niet handig. De tabel met het menu erin zou dus eigenlijk in de tabel van de site zelf moeten, maar dat werkt niet samen met de methode die je gebruikt hebt voor het plaatsen van je achtergrondafbeelding. Helaas zie ik niet één twee drie een simpele oplossing voor je probleem. Als ik de komende dagen wat tijd kan vinden zal ik eens kijken of ik een andere structuur voor je in elkaar kan draaien.

Bedankt voor de hulp tot nu toe alvast. Helpt mij ook weer een beetje op het goede spoor.
Ik hoop inderdaad dat je de komende dagen nog eens aan mij kunt denken want ik "knoei" al lang met dit probleem en kan niet direct een oplossing vinden.

Heb er even me lopen spelen en het resultaat is een nieuwe menupagina die je in het bijgesloten zip bestand kunt vinden. Je kunt de bestanden uiteraard aanpassen om zo ook de andere pagina's te maken.

Wat is er anders:
- Geen tabellen meer, de verschillende onderdelen van de site zitten nu in divs, die via CSS op de goede plek komen. Het gevolg is een veel flexibeler ontwerp wat makkelijker aan te passen en uit te breiden is. Het menu zit nu in een aantal lijsten, <dl> om precies te zijn, het was niet fout om hier tabellen voor te gebruiken maar ik vind dit persoonlijk prettiger werken.

- In het oude ontwerp kregen de menu's hun achtergrond via het grote achtergrondplaatje. Dit was niet praktisch omdat je dan de grote afbeelding aan zou moeten passen iedere keer dat het menu langer of korter wordt. Nu, hebben beide kolommen elk hun eigen achtergrond. De grote achtergrondafbeelding moet dus wel even worden aangepast om die donkere vlakken er uit te halen.

NB: Ik heb de site niet in IE kunnen testen dus ik kan niet garanderen dat het daar goed werkt. Zowel de HTML als de CSS zijn fout- en waarschuwingsvrij maar in het geval van IE zegt dat lang niet alles.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.

PS: De achtergrond en de kop waren te groot om hier op het forum te zetten.

EDIT: nieuwe versie, foutje verwijderd.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hey,

Bedankt voor de reactie. Zou graag een printscreen laten zien hoe het in IE uitziet maar de bijlage is te groot ( gezipt 117 kb).

Blijft voor mij even een raadsel hoe ik de achtergrondplaatjes moet terugkrijgen. Zou je mij met uitleg op het goede spoor kunnen helpen.

gr, Thijs

Stop de plaatjes in dezelfde map als menu.html en pas de namen aan aan de links die in het html document staan (achtergrond.jpg en kop.jpg). OF pas, andersom, de links in het html document aan aan de afbeeldingen. Voor de volledige site is het trouwens wel zo netjes om de afbeeldingen in een eigen map te stoppen en daarnaar te linken, zoals nu ook al met je site het geval is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan