resolutie aanpassen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Faab
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Faab

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2003
Hallo allemaal,

Ik durf bijna geen vraag meer te stellen... Maar goed!:)

weet iemand misschien waar ik de resolutie kan instellen voor mijn phpBB forum...

Als iemand met een scherminstelling van 800x600 kijkt heeft hij geen volledig beeld.....

waar kan ik dit veranderen? Thanx alvast!

In %forumroot%\templates\subSilver\overall_header.tpl
Zet daar de tabel op 800 inplaats van de 100% zoals die er staat. (geen 800%, maar gewoon 800 dan zijn het pixels)

Groetjes,
Olav

Oke stom ik was weer te voorbarig, had ergens nog % laten staan!!

Maar is er geen automatisch script dat ervoor zorgt dat de pagina aan de scherm grootte aanpast zoals bij meerdere...
BV helpmij

Geplaatst door Faab
Maar is er geen automatisch script dat ervoor zorgt dat de pagina aan de scherm grootte aanpast zoals bij meerdere...
BV helpmij
IP werkt het als je je forum op 100% zet. Heb je mods toegevoegd, het menu uitgebreid etc? Want een phpbb forum draait prima op 800x600, zonder een scrollbalk onderin.

Geef eens een linkje naar je forum.

Ik had alles eerst op 100% staan maar als ik bij een vrioend met een resolutie van 800x600 kijk dan hebje een scrolbalk idd onderin!!

Nu heb ik de tabel aangepast maar dan heb ik zelf een kleiner forum!!

http://www.lekkerbezig.com/forum/phpBB2

Oh ja ik ben nog een super Noob dus.....

Thanx alvast maar ik heb hem nu niet op 100% staan

Geplaatst door Faab
Ik had alles eerst op 100% staan maar als ik bij een vrioend met een resolutie van 800x600 kijk dan hebje een scrolbalk idd onderin!!
Klopt. Dit heeft echter niets met je forum te maken, maar met je banner: die is 906x90, oftwel breder dan 800. Als je je banner kleiner maakt (760 pixels breed) en je forum op 100% zet, is je probleem opgelost. Met een tabel aanpassing zal je vriend ook een scrollbalk onderin hebben.

Dus: banner verkleinen!

Ok heb hem verkleint maar nu slaat hij maar 3 kwart van de kop!!! Als ik hem weer vergroot heb ik hetzelfde probleem!!

Wat moet ik nu doen? al sik hem op 100% zet dan is hij eerst klein en dan pas groot!!

Help

Geplaatst door Faab
Ok heb hem verkleint maar nu slaat hij maar 3 kwart van de kop!!! Als ik hem weer vergroot heb ik hetzelfde probleem!!

Wat moet ik nu doen? al sik hem op 100% zet dan is hij eerst klein en dan pas groot!!

Help
Maak nu eens een banner van let's say 760 pixels. Zet je forum daarna ook eens op 760 pixels breed, and see what happen.

Gwoon een beetje proberen, testen, proberen, testen etc.
Handige link om direct te zien hoe je forum eruit ziet op een andere resolutie: http://www.echoecho.com/toolresizer.htm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan