resolutie aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0556

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
hallo,

hoe kan ik mijn beeldschermresolutie aanpassen naar 800x600 zonder een ander beeldscherm te kopen... ik heb een progje gedownd maar daar moet je een beeldschermresolutie hebben van 800x600
alvast bedankt!!

Kan je gewoon in Windows regelen.
Beetje afhankelijk van je versie hoe, maar ga eens naar Start, Configuratie scherm, Beeldscherm, Instellingen.
In Vista kan je hier meen ik ook via het rechtermuisknop menu komen.
Hier heb je een schuifje waarmee je de Beeldschermresolutie kunt aanpassn.
Helemaal naar links is 800x600 over het algemeen.

iets klopt er niet..... ik kan het balkje niet schuiven hij blijft maar bij 640x480

Bij de fabrikant van de videokaart Nvidia of Ati (AMD) afhankelijk van het merk videokaart dat in de machine zit.
640x480 als standaard werkresolutie? Dat ziet er toch niet uit!

Laatst bewerkt:
Hoe kan ik dat van de videokaart zien? (wat ik nu heb is dan misschien wel klein maar dat komt omdat ik een mini-laptop gebruik)

Nou komen we verder.
De meeste netbooks tot 10.1 inch ondersteunen geen hoge resoluties.
Je zult vermoedelijk moeten leren leven met dit feit.

Maar volledigheidshalve vermeld hier eens de specificaties van je netbook.

Download dit tooltje en je kunt van alle hardware in je laptopje zien van welk merk het is. (PC Wizard 2009)

Als je eens begint met dat tooltje te downloaden en te installeren?
Vervolgens zie je links een beeld een aantal icoontjes. Klik ze stuk voor stuk eens aan en bekijk de informatie die je in het leesvenster krijgt.
Als je bijvoorbeeld op het icoontje klikt waarnaar de pijlpunt verwijst, krijg je informatie over je videokaart te zien. Die informatie zouden we graag willen hebben.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    53,7 KB · Weergaven: 48
ik heb het programma gedownd en hij doet het goed, waar moet ik op klikken om de info te zien die jullie zoeken?:thumb:

w8 ik heb het plaatje gezien dat bij de bijlagen zat, alleen staat er nergens dat tekentje videokaart en ik kan het ook nergens anders vinden

Wát staat er niet tussen? Svp niet ingewikkeld doen, alleen maar op dat icoontje drukken en hier schrijven / posten wat je ziet / wat er staat, no more, no less.

Laatst bewerkt:
Ik zal het zo makkelijk mogelijk uitleggen:

links staan 12 vakjes een daarvan is video als ik daar op klik staat er het volgende:

Huidige weergave: 640x480 pixels op 1 Hz in True kleuren (32-bit)
Aantal monitoren: 1
monitor type: {er staat niks}
Open Cl nee
Open Gl ja
GDI plus ja

Meer staat er niet.

Ga dan eens naar apparaatbeheer en kijk wat er daar staat bij graphics?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan