Resolutie meerdere beeldschermen

Status
Niet open voor verdere reacties.

007 Junior

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2010
Hallo,

Zojuist ben ik overgestapt van 1x 22 inch naar 2x 22 inch. Het zijn twee exact dezelfde monitoren, zelfde type: Samsung Syncmaster 2223NW. Mijn videokaart is een ATI Radeon HD 4800 series met 2x DVI-ingangen. Bij aankoop van mijn PC zat één adapter voor VGA -> DVI. Deze heb ik altijd gebruikt om mijn ene scherm op mijn pc aan te kunnen sluiten. Dit werkt perfect, op de juiste resolutie zonder problemen. Het probleem ontstond met mijn tweede monitor. Hier heb ik bij Computerland een 2e adapter gekocht van HQ Products, om mijn 2e scherm aan te kunnen sluiten op mijn PC.

En nu ben ik dus aanbeland bij mijn probleem: met de adapter die ik bij mijn computer heb gekregen kan ik wel een resolutie van 1680x1050 instellen, met de nieuwe adapter kan ik alleen kiezen tussen 1600x1200 of 1140x900 of lager. Graag zou natuurlijk beide schermen op 1680x1050 willen hebben.

Ligt het probleem nu bij de nieuw gekochte adapter? Of in de instellingen? Beide schermen heb ik bovendien nog apart getest op de adapter die ik bij mijn PC had gekregen op allebei de DVI-poorten van mijn videokaart. Dit werkte geheel vlekkeloos.

Graag hoor ik van jullie wat ik hier evt. aan kan doen en of ik de nieuwe adapter moet inruilen voor een ander.

Alvast heel hartelijk bedankt!

Terwijl het mij softwarematig op te lossen lijkt kan het misschien zijn dat het ook aan het blokje ligt (lijkt me overigens sterk). Ben je al terug geweest naar de winkel en gevraagd of je hem om mocht ruilen?

Ook kun je misschien even kijken in het ATI Catalyst Control Center. Daar kon je volgens mij bepaalde instellingen 'overriden'.

Ben gister al met het blokje teruggeweest omdat er toen iets met een pinnetje was in het blokje, waardoor ik een groenkleurig beeld kreeg. Ze hebben toen een nieuw blokje gepakt en getest daar in de winkel, en die werkte volgens hun perfect. Probleem met de kleur is dan ook inderdaad opgelost. Probleem met de resolutie bestaat nog steeds.

Heb trouwens eens op Marktplaats gezocht, het blokje wat ik bij mijn computer kreeg wordt daar nog goedkoper aangeboden dan dat blokje uit de winkel. Misschien toch maar eens overwegen om gewoon zo'n tweede blokje te kopen.

Nou, nieuw blokje, computer opnieuw geinstalleerd inclusief alle drivers, maar het probleem heeft zich verschoven. Rechterscherm (via de nieuwe adapter) geeft nu wel de juiste resolutie weer van 1680x1050 en wordt ook inderdaad herkend als een Syncmaster 2223NW. Het linkerscherm daarintegen bied nog steeds alleen de keuze tussen 1600x1200 en 1440x900 onder de naam 'Apparaat weergeven op VGA'. En dat nadat ik alles opnieuw heb geinstalleerd, zowel drivers van de monitoren, alswel de nieuwste drivers van de videokaart. Iemand nog tips? :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan