resolutie problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

justnielzzz

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2013
hallo forumleden,

na vanochtend mijn PC op te starten heb ik zwarte balken om mijn beeld heen, ik weet al dat dit iets is in de resolutie-instellingen, maar ik heb alle opties nu geprobeerd, en geen geeft mij een vol, scherp beeld.
wat zou ik moeten doen om mijn resolutie weer goed te krijgen? Mijn beeld is aangesloten met een HDMI kabel, en ik heb ASUS GPU-TWEAK bij mijn videokaart gekregen, al zou ik niet weten wat ik ermee moet doen.

hier hebben jullie de specs :)

alvast bedankt!

Probeer het automatisch instellen knopje op je beeldscherm eens, kan je een foto maken van de resolutie die er bij Rechtermuisklik -> Schermeigenschappen staat?

Suc6!

Ik weet niet wat je probeert want één instelling is toch de juiste? Alleen de resolutie van jou beeldscherm mag geselecteerd zijn.

Is het beeld dan wel ingesteld op 60Hz?
Bij Apparaatbeheer, staat de driver van de monitor of grafische kaart daar nog als geïnstalleerd?
Kijk of je de juiste versie van het stuurprogramma hebt en probeer anders een eerdere versie.
Trek de stekker van de monitor er even voor een 5 minuten uit om deze te resetten.

Het tweak hulpprogramma zal wel zijn om de kaart te overklokken.

Laatst bewerkt:
Het tweak hulpprogramma is inderdaad om je kaart over te klokken. (wees hier voorzichtig mee)

Probeer het automatisch instellen knopje op je beeldscherm eens, kan je een foto maken van de resolutie die er bij Rechtermuisklik -> Schermeigenschappen staat?

Suc6!

Dit heeft het beeld wel scherp gekregen, maar niet op de juiste grootte!!, na daarna nog een keer door alle opties heen te kijken, bleek de goede 1680x1050 te zijn, en niet 1920x1080, zoals op het boekje van het beeldscherm
staat!

Ik weet niet wat je probeert want één instelling is toch de juiste? Alleen de resolutie van jou beeldscherm mag geselecteerd zijn.

Is het beeld dan wel ingesteld op 60Hz?
Bij Apparaatbeheer, staat de driver van de monitor of grafische kaart daar nog als geïnstalleerd?
Kijk of je de juiste versie van het stuurprogramma hebt en probeer anders een eerdere versie.
Trek de stekker van de monitor er even voor een 5 minuten uit om deze te resetten.

Het tweak hulpprogramma zal wel zijn om de kaart te overklokken.

Het tweak hulpprogramma is inderdaad om je kaart over te klokken. (wees hier voorzichtig mee)

Ook heb ik het beeld nu op 60 Hz ingesteld, nu istie perfect :thumb: Bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan