resolutie veranderd zomaar...

Status
Niet open voor verdere reacties.

BOBO Steffie

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2006
Ik zit met een probleem waar ik zelf niet uitkom...
Als ik met mijn computer aan het werk ben dan verspringt de resolutie ineens...
Ik kan de resolutie dan niet terug zetten. Daarvoor moet ik de pc opnieuw opstarten en dan is de resolutie weer normaal. Als de resolutie zomaar verspringt dan krijg ik ook een foutmelding te zien. Het plaatje hieronder verwijst na de melding. Als ik de pc dan weer opnieuw opstart dan komt er wel een foutenrapportje van windows die ik kan versturen maar daar komt ook niets uit...

Weet iemand hier een oplossing voor??? Want het gebeurd wel 4 a 5 keer op een dag en dat word nu toch wel heel erg vervelend...!!!

MVG
Stefan

Laatst bewerkt door een moderator:
ik denk dat je je geen goede videokaart driver heb geinstalleerd.
Of dat je hem moet updaten.

Weet je wat voor videokaart je hebt?:rolleyes:

ialmrnt5 hoort bij een intel kaart.
Ga naar je apparaatbeheer: rechtsklik op deze computer-> eigenschappen-> tabblad hardware-> knop apparaabeheer-> klik op het plusje voor 'beeldschermadapter' -> dubbelklik op de adapter die tevoorschijn komt-> tabblad stuurprogramma-> knop stuurprogramma bijwerken. en volg de aanwijzingen.

Ik zal hem updaten mocht ik daarna nog is een keer die foutmelding krijgen dan horen jullie het ...
in iedergeval bedankt tot zover:D

Was ik weer...

Het heeft tijd geduurd maar ik ben op buitenlandse stage geweest en kon dus niet verder met dit probleem...

Het is dus nog steeds niet opgelost...:(

Ik heb inmiddels de drivers opnieuw geinstalleerd en weet dus zeker dat het daar niet aan kan liggen die rare foutmelding..

Is er misschien nog een andere oplossing? of heb ik gewoon mn videokaart kapot?

Groet Stefan

Alles is mogelijk.
Vertel eens welke videokaart je precies hebt of, als die on-board zit, het merk en type van je moederbord.

Het is idd een on-board kaart.

Moederbord moet ik even naar kijken thuis. ben nu namelijk op mn werk en had niet zo snel reactie verwacht.

Ik zal als ik straks thuis ben moederboard type opzoeken.

Het gaat in iedergeval over een dell pc.

Geef dan ook even je Dell type/model nummer. (niet het serienummer)

hieronder een screenshot van info van moederboard.. (heb even mn zusje laten doen :p )

hopelijk heeft iemand nu een oplossing voor me..
word er namelijk helemaal gek van van elke keer de computer te moeten herstarten...

Bijlagen

• moederbord.jpg
    moederbord.jpg
    90,8 KB · Weergaven: 74
Laatst bewerkt:
Hier staan alle drivers, zonder verdere informatie is niet te zien welke je nu nodig hebt, sowieso eerst de chipsetdrivers installeren, en afhankelijk van je chipset, de juiste videodrivers.

Allemaal te zien, in Everest, na de chipsetdrivers install.

dank je ik zal het proberen zodra ik thuis ben..

alhoewel ik al wel de drivers opnieuw heb geinstalleerd

maar ik zal het nog is proberen maar nu in combinatie met de chipsets...

ik laat van me horen wat het is geworden..

oke ik heb de chipset driver geinstalleerd en aan de hand daarvan ook de driver voor video... nu is het afwachten of de melding terug komt ja of nee.

mocht hij terug komen dan horen jullie het van me ..

alvast bedankt voor alle moeite :D :thumb:

Hier staan alle drivers, zonder verdere informatie is niet te zien welke je nu nodig hebt, sowieso eerst de chipsetdrivers installeren, en afhankelijk van je chipset, de juiste videodrivers.

Allemaal te zien, in Everest, na de chipsetdrivers install.

Het bovenstaande heb ik dus gedaan maar ik heb nog steeds last van die melding...
Ik had er wel minder last van maar toen ik vancohtend wakker werd en ik zette mn beeldscherm aan toen stond die melding er weer ...:( :mad:

Zijn er misschien nog meer oplossingen?
Of is mn videokaart gewoon aan het einde van zn levensduur?

En welke chipset zit er nu werkelijk in?

En welke van de 4 soorten video drivers heb je er nu voor gebruikt?
Het zijn namelijk 3 uitvoeringen, voor de 945 chipset, em 1 voor de 965.

heb geen idee wat voor schipset er inzit..
Heb gewoon die chipset driver geinstalleerd zoals je zei en daarna zag ik niets erbij komen in everest hoor..

heb toen naar de naam van de videokaart gezocht in everest en zag dat het deze was:
Intel 82845G/GL/GE/PE/GV Graphics Controller << die heb ik dus ook weer geinstalleerd
(wat ik dus nu eigenlijk al 2 keer heb gedaan)

Of ben ik nu weer verkeerd bezig geweest? :o

Zo ja, waar moet ik in everst dan kijken??

Nee hoor, je bent goed bezig.:thumb:

Het is nogal vaag, wat er bij die drivers vermeld wordt, ze zijn alle even groot, bij de derde staat dat deze ook voor de 965 is, en bij de laatste, dat die ook ervoor gebruikt kan worden.:confused:

De eerste is ook universeel, en van de laatste datum, degene, die je hebt gebruikt.

Probeer deze eens.

Er 2 uitvoeringen van die chipset, de express, en de standaard, Grantsdale genoemd, daar staan bij Intel 2 verschillende drivers voor, degene die je je nu hebt geïnstalleerd, zijn voor de express, de link naar de driver van Intel is voor de gewone uitvoering.

Deïnstalleer eerst de driver in apparaatbeheer, reboot, krijg je de standaard windows driver, dus een lage resolutie, installeer de "nieuwe", en reboot nogmaals.

Vind het, al met al, een nogal vaag gedoe.:eek:

vertel mij wat dat het vaag is :p
Maar ik zal het proberen ben nu op mn werk als ik vanavond thuis ben dan zal ik het proberen...

Maare even 1 vraag
mij lijkt het dat als de videokaart kapot is dat ik dan altijd last heb van lage resolutie tog??

En niet zoals nu dat het eerst goed gaat en dan ineens onder het werken met de pc dat ik die melding krijg?? mij lijkt het egt een probleem in de software...

of zie ik dat verkeerd?

Nee hoor, als de videochip niet goed werkt, heb je last van uitvallers, rare strepen, blokjes die anders zijn, enzo, dit is duidelijk een stuurprogramma wat niet goed functioneerd, die twee chipsets lijken natuurlijk wel veel op elkaar, maar daar er 2 verschillende drivers voor zijn, lijkt het mij nu logisch om de andere te proberen, de eerste heeft het al bewezen, dat die niet goed werkt.

Je kunt ht ook nog eens in de eventviewer bekijken, in systeembeheer, als je in het configuratiescherm zit, en dan bij systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan