Resolutie vs videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wiriii

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 aug 2015
Ik zoek een goedkope gaming/film laptop van max €600,- die niet de zwaarste spellen hoeft te draaien en waar makkelijk films op gekeken kunnen worden. Het liefst een van minimaal 15inch

Ik heb zelf rondgekeken en kwam uit op de:
Lenovo IdeaPad Z50-70 59442532 & ASUS R556LJ-XX335H

Het verschil zit m in de resolutie en de videokaart.

Mijn vraag is: kan ik beter een iets mindere videokaart nemen en een hogere resolutie (Lenovo) of andersom (ASUS), of is er een (veel) betere optie?

Alvast bedankt!

De Lenovo is behoorlijk goedkoper verkrijgbaar dan de Asus bij deze webshop...
De Lenovo heeft verder ook een full HD-scherm en beschikt over o.a. WiFi ac. Hij is standaard wel langzamer dan de Asus wat cpu clocksnelheid betreft maar heeft een SSHD wat de Asus niet heeft.

Als gamen niet de maat is voor laptop gebruik, dan zou ik voor de Lenovo gaan, hardware-matig is het gewoon "waar voor je geld", de Asus is gewoon dik € 200 duurder en dat voor de GTX920M en WiDi ( wireless display )..
Daarnaast kun je van een basis-laptop toch niet veel verwachten als het op gamen aankomt want dan moet je minimaal € 1200 - 1400 uitgeven...

Als mensen naar mij komen voor advies met een relatief laag budget voor een gaminglaptop stuur ik ze meestal door naar de 2ehands sites :)
Voor 600 euro kan je een heerlijke game laptop 2ehands kopen.
Zo heb ik zelf pas nog een Alienware Gekocht voor slechts 400 euro met 6gb ram en een 650.
Daar heb ik zelf een ssd in gedaan (zat hdd in) en gebruik ik nu als werk laptop :) Dat hij kan gamen heb ik gemerkt toen mijn moederbord kapot ging en ik moest wachten op een nieuw moederbord. Heb de laptop toen dik een week als "game" pc gebruikt en dat ging prima.

Kortom, ik zou eens 2ehands gaan kijken.

Verder sluit ik me aan bij Scrapheap, de lenovo is de betere deal als gamen niet vaak voorkomt. De asus heeft een betere videokaart (al is de vraag of die 920m de meerprijs waard is)

Dank jullie voor de reacties ben voor de Lenovo gegaan om verschillende redenen (oa wat hier is gezegd) en ben er zeer tevreden mee :)

Ben er van overtuigd dat je er geen spijt van krijgt. Voor deze prijs kun je volgens mij geen betere hardware krijgen.
In elk geval wens ik je er veel en lang plezier mee :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan