Resolutie website

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Hallo,

Ik heb gisteren mijn site online gezet. Ik heb de hele site in frames gezet.

Nou ziet de site er op mijn scherm perfect uit. Maar bij andere die hun resolutie anders hebben, ziet de hele site er niet meer uit zoals het hoort. Hele dingen vallen weg.

Kan ik ergens instellen dat de pagina altijd wordt weergegeven, ongeacht wat de resolutie is van de gebruiker?

Alvast bedankt,

Sam

Geef ook even een title aan je website!!

In IE ziet het er nog niet beroerd uit op 1400x1050

Ik bekijk 'm hier op 1028 x 1024 en hier zie ik 'm ook goed. Maar als de site op lagere resolutie bekeken wordt, gaat het fout...

Over het een naam geven gesproken. Zoals gezegt werk ik met frames. En ik heb bij alle frames (3 stuks) de naam van de site gegeven, maar hij blijft 'm maar niet melden...

de title moet je direct in je index pagina aanmaken (waar de hele frameset in staat)

Wat je wel kan doen. ik weet niet of je via CSS werkt of gewoon via HTML bestanden dat is namelijk de background instellen als plaatje of kleur op zwart dan repeat-y. Daarna zorgen dat je Header boveaan in het midden komt (<center>). Dan zal je website altijd goed eruit komen te zien.

Wanneer het nog steeds niet lukt kan je je site proberen 3 maal te maken voor 800X600, voor 1024X768 en voor 1280X1024. Dan via een javascript code kan hij automatisch bij de gebruiker de ingestelde resolutie zien en dan laad hij automatisch die pagina die daarvoor gemaakt is.

Voor de titel heb je wel dit gedaan?:

HTML:
<html>
<head>
<title> Website </title>
</head>
<body>

Ik heb de haakjes weggelaten anders wordt het een code.

[Moderator-Edit] Haakjes geplaatst en html-tag geplaatst. [/Edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, ik ga het proberen, ik hou jullie op de hoogte...

Bedankt alvast!!!

Het is heel moeilijk om websites te maken die op alle beeldschermen en apparatuur goed zichtbaar zijn. Veel mensen internetten ook via mobiele telefoons en PDA's, deze ondersteunen geen frames.
Zo gauw je met frames werkt zou ik het maken op 1024 x 768, als het dan op een hogere resolutie wordt bekeken ziet het er wel raar uit elkaar getrokken uit maar in ieder geval is alles zichtbaar. Jouw site vielen op 1024 x 768 ( nog steeds de meeste mensen hebben deze resolutie) de knoppen in het linkerframe weg, dus dat zou ik zeker aanpassen. Ik zou niet echt rekening meer houden met 800 x 600 want dat is een minderheid.
Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan