Resolutie Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Faleon

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2009
Goedendag iedereen,

ik heb zojuist op mijn computer Windows 7 geïnstalleerd, maar ik krijg nu mijn beeldschermresolutie niet meer zoals het was. Op Vista stond deze op 1680x1050 (als ik mij niet vergis) maar nu kan hij niet hoger meer dan 1280x1024. Hoe krijg ik dit weer terug?

P.S. Ik heb niet veel verstand van computers, dus misschien dat ik dingen niet snap die worden gezegd (a.k.a. jargon).

Hoi !

Mogelijk (nog) niet de juiste graka-driver geinstalleerd.

Heb je de PC in Win 7 al laten updaten ?

Zo nee: dat eerst doen; in 99 van de 100 gevallen vindt Win 7 zrlf de juiste driver.

Greetz,

Harry.

Ik heb inmiddels de drivers geinstalleerd van mijn graka (SiS ofzo?) en hij doet het weer! 1680x 1050 werd de aanbevolen instelling, dus alles is weer normaal. Bedankt voor de snelle hulp :thumb:

Ook ik heb zojuist een computer van Windows 7 voorzien, maar krijg de resolutie niet voor elkaar. Het betreft een 22 inch BenQ G2200W Lcd monitor, die eerder altijd prima onder XP heeft gewerkt. Onder 7 kan ik geen hogere resolutie kiezen dan 1074x768.

Windows zelf laten updaten en die komt wel met een driver voor de BenQ en kiest een analoge versie (volgens mij is er ook digitaal, ik weet niet welke ik moet hebben, maar deze kiest windows). Het helpt allemaal niets.

Volgens Nvidia is mijn Standaard VGA video kaart up-to-date. Wat kan ik doen?

Bijlagen

• Naamloos2.png
    Naamloos2.png
    87,3 KB · Weergaven: 65
  • Naamloos.png
    Naamloos.png
    72,7 KB · Weergaven: 54
Hoi !

Ga naar de Asus-site en download daar de chipset-drivers voor je Asus-mobo.

Installeren, en daarna de nieuwste drivers voor je graka proberen.

Als het 'n 0n-board-chip betreft, ook van de Asus-site.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Ga naar de Asus-site en download daar de chipset-drivers voor je Asus-mobo.

Installeren, en daarna de nieuwste drivers voor je graka proberen.

Als het 'n 0n-board-chip betreft, ook van de Asus-site.

Greetz,

Harry.

Sorry, ik kan de juiste niet vinden, zou jij eens kunnen kijken?

Via Driver Updater Pro heb ik gezien dat er diverse drivers moeten worden geupdate

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    61,8 KB · Weergaven: 46
Hoi !

Tja als je opgeeft 'n Asus mobo te hebben maar het blijkt 'n ABIT te zijn ....

Althans dat zou moeten, maar op de Abit-site zie ik ook geen KV8T800 staan...

Dus heb je m.i. een z.g. OEM-PC.

Dus doe ons 'n lol en laat even weten welk merk/type PC je hebt.

Greetz,

Harry.

Ik heb niks aangegeven...

Het is de computer van mijn schoonouders, en op de behuizing staat Spire. Maar volgens mij is dat gewoon het merk van de behuizing... Kan elders gegevens voor je opduikelen?

Overigens is de K8T800 een chipset van VIA als ik het goed heb, althans dat staat er voor en die staat ook op de site van VIA

Laatst bewerkt:
Hoi !

Is inderdaad de case, maar goed:

De socket 754- PC is maar kort gemaakt, en op de ABIT -site vind ik niet direct drivers..

Maar ook Gigabyte heeft de chipset gebruikt...??

Sorry, ik heb geen tijd genoeg om dit vandaag voor je uit te pluizen....

Greetz,

Harry.

Als je me op een gunstiger tijdstip wilt verder helpen, zou heel fijn zijn, ik wacht rustig af.

Hoi !

Is inderdaad de case, maar goed:

De socket 754- PC is maar kort gemaakt, en op de ABIT -site vind ik niet direct drivers..

Maar ook Gigabyte heeft de chipset gebruikt...??

Sorry, ik heb geen tijd genoeg om dit vandaag voor je uit te pluizen....

Greetz,

Harry.

Harry, heb je tijd om mij verder te helpen?

Sorry, die had ik nog niet gezien. Ik zal er naar kijken wanneer ik weer bij mijn schoonouders ben. Alvast bedankt, ik kom erop terug!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan