resolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

plotter

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2002
Berichten
487
Goedenacht allemaal.

Ik heb een probleem. Ik heb hier een monitor staan met een resolutie van 800x???. Ik heb in de taakbalk aangegeven dat mijn videokaart 1024x768 moet gebruiken. Maar sinds ik dat heb gedaan zie ik alleen maar strepen en sterretjes.
Ik heb de computer al opnieuw opgestart/stroom eraf maar niks helpt. Ik kan de computer nu helemaal niet meer gebruiken.(alleen maar aan en uit :) )
Wie weet hoe ik dit kan oplossen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Hier mijn specs:
Asus P4C800 Deluxe, GLAN, Dual DDR400, 800FSB - P4
Club3D ATI Radeon 9700 128MB DDR DVI & TV out
Floppydrive Samsung 1.44mb 3.5 inch
DVD ROM Lite-on 16x48 bulk
Carry-X zilver middletower AMD / P4 350W
CD RW Lite-on Burnproof 52x24x52 retail
Geluidskaart Creative SB Live Player 5.1 bulk
Intel P4 2.40 GHz 512KB >800 FSB< S478 Box
Microsoft Windows XP Home NL oem
512MB DDR400 PC3200 Kingston ValueRam CL3.0
Maxtor 120 GB PLUS-9 7200 RPM ATA133 Liquid 8mb

Groetjes,
 
Opstarten in veilige modus is zelfs niet mogelijk? Met F8 en dan "Last good configuration"?

Groetjes,
Bennie
 
Nee, dat werkt niet. Als ik de computer opstart en dan op f8 begin te drukken komt er een scherm te staan met drie keuzes, te weten: opstarten van floppy,opstarten van cd rom of opstarten van harddrive.
Doe ik nu iets fout, want zo ken ik veilige modus niet?

Groetjes,
 
Nee, ik ook niet. Je hebt toch XP?

Groetjes,
Bennie
 
Ja, xp home.

Ik ga nu naar bed. Ik lees/reageer morgen ochtend weer.

Groetjes,
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ook zeggen F8 en dan veilige modus gebruiken, lijkt me sterk dat het er niet bij staat.
Anders moet je inderdaad via windows repareren weer in windows terug zien te komen, zoals Bennie aangeeft.
Als je dan weer in Windows bent dan kan je het monitor probleem met 1024x768 op de volgende manier op lossen:
Klik met je rechter muisknop op je bureaublad > eigenschappen (eigenschappen beeldscherm) > tabblad 'instellingen' > Geavanceerd > tabblad 'beeldscherm' en zet daar je vinkje bij "Modi verbergen die dit beeldscherm niet aan kan" en zet je vernieuwingsfrequentie daarboven even op 60 Hertz.
Stel dan je monitor in op 1024x768.
vervolgens kan je de vernieuwingsfrequentie verhogen op deze resolutie naar vermogen van de monitor.

Suc6 en groet,
 
voordat je gaat repareren, probeer eens:

kast open, videokaart eruit, pc starten (vermoedelijk "enge" geluiden)
Wacht 2 a 3 minuten.
pc uitzetten, videokaart erin, pc opnieuw opstarten (al dan niet in de veilige modus), probleem zou opgelost moeten zijn, in ieder geval zodanig dat nu met een "standaard" adapterwaarde wordt gestart.

Als dat ook niet wil, heb je video on board? Probeer dan in de bios de onboard kaart te enablen terwijl de gewone videokaart eruit is en dan op te starten. Daarna proberen met de losse kaart.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat je videokaart naar de kl.... is.
Probeer eerst andere kaart.
suc6
 
Pasja:
voordat je gaat repareren, probeer eens:

kast open, videokaart eruit, pc starten (vermoedelijk "enge" geluiden)
Wacht 2 a 3 minuten.
pc uitzetten, videokaart erin, pc opnieuw opstarten (al dan niet in de veilige modus), probleem zou opgelost moeten zijn, in ieder geval zodanig dat nu met een "standaard" adapterwaarde wordt gestart.

Als dat ook niet wil, heb je video on board? Probeer dan in de bios de onboard kaart te enablen terwijl de gewone videokaart eruit is en dan op te starten. Daarna proberen met de losse kaart

Allereerst sorry voor de late reactie maar mijn internet lag er hier uit.

Je eerste oplossing zou ik wel willen proberen maar de computer is net nieuw en er zit zo'n stickertje op die niet verbroken mag worden i.v.m. garantie.
Mijn moederboard heeft geen onboard videokaart dacht ik.

Allemaal bedankt voor jullie reacties, ik ga vanavond kijken of ik de computer weer goed krijg.
Ik laat jullie wel weten of het gelukt is of niet. En zo niet dan denk ik dat Amorlaura gelijk heeft, wat ik uiteraard niet hoop daar alles net nieuw is.

Groetjes,
 
Hoi allemall.

De repair functie van de windows cd kan ik ook niet gebruiken want als ik met de cd opstart dan zie ik eerst het xp welcome scherm en daarna weer de strepen en sterretjes.
Aangezien ik het xp welcome scherm wel zie denk ik dat ik er vanuit mag gaan dat mijn videokaart niet kapot is, of denk ik hier verkeerd?
Wie weet wat ik nog meer kan proberen behalve de kast openmaken(dit i.v.m. een garantiesticker die op de naad van de kast zit)

Grtoetjes,
 
Ik heb toch maar de kast open gemaakt en de videokaart verwijderd. Daarna computer opgestart en een paar minuten gewacht.
Videokaart er weer in, mocht echter niet baten.
Iemand plz nog een idee. Ik weet bijna zeker dat de kaart niet kapot is want het beeld was net weer heel even goed. (uitleggen hoe ik dit gedaan heb gaat bijna niet: door de strepen heen toch mijn muis kunnen vinden toen rechts geklikt toen net zolang geklikt tot ik bij eigenschappen kwam enzenzenz) het scherm was toen 2 minuten goed maar sprong later weer terug naar de strepen en sterretjes.

Groetjes,

Van een radeloze en vooral hulpeloze jan.


BTW een andere videokaart heb ik niet dus daar kan ik ook niet mee testen.
 
ik herken het probleem, ik heb 't een keer gehad toen ik de verkeerde videodrivers installeerde. (Mijn beeld "rolde" als een achterlijke, het was net als op de kermis met prijsgooien : het goede moment afwachten en met de muis klikken..............)

Handig is om bij een volgend "helder" moment de resolutie "laag" te zetten en als je dan weer beeld hebt, eerst de juiste drivers bij de hand te houden.

Zoals je hebt probleem beschrijft lijkt het er sterk op dat er toch geen goede videodrivers zijn geinstalleerd dan wel er is een hogere resolutie / verversingswaarde ingesteld dan de adapter / monitor aankan.

Videokaart lostrekken en wederom plaaysen / opstarten zou mogelijk soelaas kunnen bieden...............
 
Oké

Even ter informatie. Bij mij is opstarten in veilige modus mogelijk door F5 te doen.
Waarom is dit bij mij anders????????
Ik heb nu een syteemherstel kunnen doen en alles is weer goed.

ondanks dat ik hier veel tegen mezelf heb zitten ***len, allemaal bedankt.:) :) :)

Groetjes,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan