Resolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerrit Bos

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2007
Heb een ouwe Pentium II op de kop getikt. WinME er op gezet. Maar blijf steken bij een resolutie van 600X800. Middels Everest info gekregen. MB is SiS 630. Videokaart is Sis 300/305 etc. (8 MB integrated c.q. on board). Monitor is standaardmonitor VGA. Ben nu drie dagen bezig drivers te downloaden maar niets werkt. Ik wil een andere (hogere) resolutie! Grrrr. Wie kan mij helpen?

Groetjes Gerrit.

Bloos

Hoi Harry,

Gedownload en heb nu twee mappen op 'grote' pc. Utility (3.42 MB) én Win2k&XP (60.9 MB!!! Is ie laatste niet wat groot voor een drivertje?). Moet ik nu 1 v/d 2 uitpakken en dan branden? En vervolgens de gebrandde CD op 'doel-pc' installeren? En zo ja, welke van de twee? Tja, ik ben geen twintig meer. Beetje nogal leek inmiddels. Alvast hartstikke bedankt!

Groetjes Gerrit.

Hoi !

Tja, de twintig ben ik ook al een tijdje gepasseerd !

Maar daarom nog niet afgeschreven tocch ?

Ik zou de twee bestanden even op een USB-stick zetten als je die hebt.

Er zit vast wel een uitleg bij.

Zoniet, kun je ook ze ook op CD branden.

Meestal hoef je niet uit te pakken, gewoon via apparaatbeheer het pad aangeven.

Lukt dat niet, dan uitpakken in een map en daarheen verwijzen.

Succes,

Harry.

Voort in de vaart der volkeren

Helaas Harry,

Ik heb die 2 mappen gebrandt en vervolgens op 'doel-pc' in lade gedaan. Vervolgens: bureaublad (rechter muisknop) > eigenschappen > tab: instellingen > geavanceerd > tab: adapter > wijzigen > locatie opgeven (gebrandde cd dus) > map WIN2000

.inf is compatible en er wordt dus geïnstalleerd. Maar na de verplichte heropstart blijven slechts nog steeds de mogelijkheden '16 kleuren én 640X480 pixels' (in tegenstelling tot mijn vraag waar ik uitging van 800X600 pixels).

Vervolgens gepoogd bestanden uit te pakken maar dan krijg ik de melding: Error, this package is merely for WIN2000 VGA driver.

Kan het te maken hebben met het feit dat ik Millennium en niet 2000 er op heb? Het verschil tussen die twee is mij overigens niet duidelijk. Maar dat terzijde.

Help!

Groetjes Gerrit.

Zucht...

Hoi Harry, vraag niet hoe maar het is gelukt. Jippie. Harstikkene bedankt en wie weet tot 'knows'?!

Gerrit.:thumb:

De aanhouder wint.....

Graag gedaan.

Greetz,

Harry.

Grinnik

Zo is dat, ik zit zelfs al met het kreng op internet, geluid is er inmiddels ook. Wat zal mijn jochie blij zijn! Nogmaals bedankt!

:p Gerrit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan