Resource dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

dpv

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2007
Berichten
8
Ik heb een probleem met resource dll (zonder puntje)
In deze thread las ik precies hetzelfde probleem:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=189492

Maar de link met de oplossing (staat in een van de antwoorden) werkt bij mij niet meer. De link is:
http://www.xterraownersclub.com/cgi-local/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=20;t=006202;p=

Kan iemand mij helpen met de oplossing, want ik ben hier echt al dagen naar aan het zoeken en dit is mijn eerste aanknopingspunt.
Het is precies zoals mijn probleem.

Alvast dankvoor de hulp !
 
Aanvulling bij resource dll

Ik zal iets gedetailleerder zijn:
Mijn OS is Windows XP SP2

Hoe het is ontstaan weet ik niet, maar het probleem is het volgende:

Als ik klik op “Deze computer” en dan rechtsklik op C: dan krijg ik de volgende melding:

“Error loading Resources
Kan opgegeven module niet vinden.
C:\ Program Files\Iomega\Common\IomCopyDiskShellExt.nld.ILSR”
(zonder aanhalingstekens)

Als ik op OK of het kruisje klik om deze melding weg te halen, moet ik dat drie keer doen en dan kan ik wel naar C:\

Een ander probleem is dat als ik op Internet Exporer dubbelklik om hem te starten dan maakt hij een extra ikoon op het bureaublad, maar opent niet.
Als ik op IE in de onderste taakbalk klik, opent IE wel.

Ik heb in de logfiles gezocht naar een vermelding, maar ik weet niet goed waar en waarnaar ik moet zoeken. Er staat zoveel.

Ik kan C dus wel bereiken(bijvoorbeeld iets opslaan in Word of met de verkenner ernaartoe gaat gewoon goed), maar niet via de weg zoals hierboven. Ik mis dus waarschijnlijk enkele verwijzingen, maar daar snap ik niet veel van.

Ik heb overigens XP herstelwerkzaamheden laten uitvoeren (met de installatie CD).

Een zoektocht op internet heeft me tot nog toe nog niet verder geholpen. Wie weet nog raad?
 
De Link Werkt

Ik heb eens naar de link gekeken het staat er in het engels en er word het volgende gezegd


start - run - regedit

search for the dll and delete it

only catch, it better not be a windows dll, although if what it is looking for is IomCopyDiskShellExt.enu.ILSR then you should be fine deleting it
 
link

Wat eventueel kan dat de link niet werkt is dat jou cookies niet aan staan of jou firewall de site blokkeert
 
Update en nog een vraag

Update met nog een enkele vraag:
Via de link heb ik geprobeerd te doen wat er stond. Wat mij duidelijk werd is dat alle verwijzingen naar Iomega verwijderd moesten worden uit het register.
Dat is mij niet gelukt: geen ervaring in.
Gezien ook de andere probleempjes die ik had of die onstonden heb ik all belangrijke documenten, afbeeldingen en muziek gekopieerd naar een externe harde schijf.
Vervolgens heb ik een image teruggezet. Die was van januari, dus ik ben wel de nodige zaken kwijt (allerlei instellingen en programmaatjes).
Nu heb ik alle documenten, afbeeldingen en muziek weer teruggekopieerd, zodat dat in ieder geval weer up-tot-date is. Ik maak eerst weer een image en ga dan proberen alle andere zaken weer te downloaden en bij te werken.

VRAAG:
Ik had ook alle programfiles op de externe harde schijf gezet. Kan ik die zo weer terugkopieren naar C of moeten die opnieuw geinstalleerd worden?

Tenslotte:
Ik durf in ieder geval Iomega niet te verwijderen, want dan ben ik weer terug bij af.
Alhoewel ik dacht redelijk vaak een image te maken, merk je toch dat de tijd snel gaat.
Les: Maak minstens elke maand een image, dat scheelt je enorm veel tijd als je in de problemen komt.
 
iomega

de melding die je in eerste instantie als gelijk hebt beschouwt was onstaan door het verwijderen van de software.Ik weet niet of dit nu bij jou ook het geval is maar de melding houdt bij het probleem van die andere persoon in dat desondanks dat de software verwijdert is het dll bestand (dit is een opdracht bestand) nog steeds bestaat en kan de verwijzing niet vinden.

Wat je eventueel kan proberen is het volgende een image/backup maken vervolgens de
software verwijderen indien deze er nog op staat en gewoon opnieuw istalleren.

De tweede mogelijk is als de software erop staat en niet correct reageert is naar je program files map gaan naar de iomega map navigeren deze openen en een printscreen maken en opslaan vervolgens de software er gewoon overheen installeren en daarna controleren of er dubbele bestanden staan indien dit het geval is verwijder je het oudste bestand( dit kun je zien door een rechtermuisklik op het bestand en naar eigenschappen te gaan).

Wat betreft jou tweede vraag als jij het in eerste instantie op die schijf waar het nu op staat hebt geinstalleerd zou ik zeggen nee want je programmas verwijzen dan naar een verkeerde partitie.

mvg stickymaster
 
Het opnieuw installeren lukt niet want ik heb de software niet meer (ik heb de Iomega-Zipdrive verkocht). Ik weet dus nog niet of ik Iomega goed kan verwijderen, ZONDER dat ik weer in de problemen kom. Wat is bijvoorbeeld het beste verwijderprogramma?

Wat betreft de Programfiles bedoel ik:
Ik had ze wel op de goede partitie staan (na januari) en heb ze vandaar naar een externe harde schijf gekopieerd, voordat ik de image terugzette gistern. Ze staan nu dus helemaal niet meer op de C-schijf (omdat toen ik de image maakte (in januari)ze er ook niet opstonden). Is nu het terugkopieeren van een Programfile van de harde schijf naar de C-schijf mogelijk, of kopieer ik dan slechts een verwijzing naar het programma dat helemaal niet op C staat?
 
re

je kunt hem het best gewoon verwijderen met de eigen software als je deze link volgt
kun je hem zelfs met een trial verwijderen kies wel de juiste

https://iomega-na-en.custhelp.com/c...i/subproduct.php?p_prod_lvl1=7&p_sid=BoYjMTJi

Wat betreft je program files zou ik zeggen probeer het eerst met eentje.En kijk of het werkt
want wat ik begrijp van je is dat je de eerste installatie in je C drive hebt uigevoerd

Edit: als het verwijderen van de software niet lukt probeer dan ccleaner is

http://www.ccleaner.com/


mvg stickymaster
 
Bedankt voor uw reactie.
Ik zal eerst weer een herstelpunt en image maken voor alle zekerheid en dan de handelingen zoals u voorstelt uitvoeren. Dit kan wel even duren, maar u hoort nog met welk resultaat.
DPV

Ps Op 6 septmber: Nog geen tijd gehad. Wordt vervolgd........
 
Laatst bewerkt:
Iomega met succes verwijderd

Slot van deze thread.

Ik heb nadat alles goed functioneerde eerst een nieuwe Image gemaakt van mijn hele harde schijf. Vervolgens heb ik een herstelpunt gemaakt voor de zekerheid.
Daarna heb ik via de normale weg Iomega gedeinstalleerd. (Alle programma's, Iomega, Uninstall Iomega). Daarna geen enkel probleem ondervonden.

Kennelijk heb ik ooit op de verkeerde manier Iomega-ware verwijderd (al zou ik niet weten hoe ik dat gedaan zou hebben, maar goed).

Iedereen bedankt voor de adviezen.

P.Diepeveen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan