Rick_Klein
Gebruiker
- Lid geworden
- 6 mrt 2004
- Berichten
- 397
Allen,
Ik probeer een resourceplanning te maken met excel, gebasseerd op een takenplanning. Je zou zeggen: dat kan prima in MS Project. In principe klopt dat, alleen kan ik daar geen kwalificaties aan personeel koppelen. In Excel lukt dat wel. Zie het voorbeeld.
In het bovenste gedeelte zie je 5 personen staan (Piet, Kees, Klaas etc.) en zes verschillende taken (1t/m 6). Een nummer onder de naam geeft aan dat die persoon bevoegd is de bijbehorende taak uit te voeren. Piet mag dus taak 1 t/m 6 uitvoeren. Jan kan echter alleen taak 2, 3 en 4 uitvoeren.
In het gedeelte daaronder zie je uren staan: 1 t/m 5. In uur 1 moet dus 2x een taak 1 worden uitgevoerd, en 2x een taak 6. In uur 2 ook. In uur 3 moet 2x taak 2 worden uitgevoerd en 2x taak 5. etc.
Daaronder zie je weer hoeveel mensen ik heb die taak 1, 2, 3, 4, 5 of 6 kunnen uitvoeren, en hoeveel ik er nodig heb. Je ziet bijvoorbeeld dat ik in uur 1 twee keer iemand nodig heb die taak 1 uitvoert, je ziet ook dat ik maar 1 persoon beschikbaar heb die ik kan. Prima. Dat is precies wat ik wil weten.
Het probeel is alleen taak 6 (uur 1). Je ziet dat ik vijf mensen beschikbaar heb, en er twee nodig heb. Die twee mensen zet ik dus in. Dat betekent echter dat die mensen niet meer beschikbaar zijn om andere taken uit te voeren. Bijvoorbeeld, bij beschikbaar voor taak 5 staat nu nog steeds dat er vier mensen beschikbaar zijn. Dit zouden er nu echter drie moeten zijn, omdat ik van de mensen die taak 5 kunnen uitvoeren, minimaal 1 persoon nodig heb om taak 6 uit te voeren.
Weet iemand of het uberhaupt mogelijk is om zo'n soort planning met Excel te maken, en zo ja, hoe krijg ik dit dan voor elkaar? Miscchien op een iets andere manier.. Dat kan natuurlijk ook. Graag hoor ik van jullie. Alvast bedankt!
Bekijk bijlage Voorbeeld Resourceplanning.xlsx
Ik probeer een resourceplanning te maken met excel, gebasseerd op een takenplanning. Je zou zeggen: dat kan prima in MS Project. In principe klopt dat, alleen kan ik daar geen kwalificaties aan personeel koppelen. In Excel lukt dat wel. Zie het voorbeeld.
In het bovenste gedeelte zie je 5 personen staan (Piet, Kees, Klaas etc.) en zes verschillende taken (1t/m 6). Een nummer onder de naam geeft aan dat die persoon bevoegd is de bijbehorende taak uit te voeren. Piet mag dus taak 1 t/m 6 uitvoeren. Jan kan echter alleen taak 2, 3 en 4 uitvoeren.
In het gedeelte daaronder zie je uren staan: 1 t/m 5. In uur 1 moet dus 2x een taak 1 worden uitgevoerd, en 2x een taak 6. In uur 2 ook. In uur 3 moet 2x taak 2 worden uitgevoerd en 2x taak 5. etc.
Daaronder zie je weer hoeveel mensen ik heb die taak 1, 2, 3, 4, 5 of 6 kunnen uitvoeren, en hoeveel ik er nodig heb. Je ziet bijvoorbeeld dat ik in uur 1 twee keer iemand nodig heb die taak 1 uitvoert, je ziet ook dat ik maar 1 persoon beschikbaar heb die ik kan. Prima. Dat is precies wat ik wil weten.
Het probeel is alleen taak 6 (uur 1). Je ziet dat ik vijf mensen beschikbaar heb, en er twee nodig heb. Die twee mensen zet ik dus in. Dat betekent echter dat die mensen niet meer beschikbaar zijn om andere taken uit te voeren. Bijvoorbeeld, bij beschikbaar voor taak 5 staat nu nog steeds dat er vier mensen beschikbaar zijn. Dit zouden er nu echter drie moeten zijn, omdat ik van de mensen die taak 5 kunnen uitvoeren, minimaal 1 persoon nodig heb om taak 6 uit te voeren.
Weet iemand of het uberhaupt mogelijk is om zo'n soort planning met Excel te maken, en zo ja, hoe krijg ik dit dan voor elkaar? Miscchien op een iets andere manier.. Dat kan natuurlijk ook. Graag hoor ik van jullie. Alvast bedankt!
Bekijk bijlage Voorbeeld Resourceplanning.xlsx