• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Restant minuten berekenen vs hele uren

Status
Niet open voor verdere reacties.

lemonstreet25

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2016
Excellisten,

Hoe pas ik in bijgaande vb sheet de formules in H5:AE5 dusdanig aan dat in cel J5 "45" minuten wordt berekend; namelijk van 01:15 tot 02:00, en in cel AF5 "15" minuten wordt berekend; namelijk van 23:00 tot 23:15. Reuze benieuwd naar uw suggesties..

Luc

Bijlagen

Als je iets te mooi en ingewikkeld wilt maken dan begrijp je er op het laatst zelf niets meer van. Dat is wel duidelijk. Het overkomt mij heel vaak.

waarvan akte

Hier toch een poging. Bekijk dit eens.
Code:
=IF(AND(G$3<$F5;H$3>$D5);MIN(1/24;H$3-$D5;$F5-G$3);0)

Bijlagen

Dames en/of Heren,

Ik stel hier een beleefde vraag; wellicht een onwetende, misschien zelfs een domme vraag. Op zich lijkt mij dat waar dit forum, of welk forum dan ook, voor bedoeld is.

Wat ik niet probeer is om de "productie" op slinkse wijze uit handen te geven. Ik vraag netjes om richtinggevend advies om (nader) tot een oplossing te komen en ondertussen vermaak ik me heerlijk met zelf proberen verder te komen; vandaar mijn "andere" vraag alhier.

Ik vraag mij af waarom er dan uit de hoogte en onbeschoft gereageerd moet worden. Als ik iets fout doe wijs mij daar op volwassen wijze op, me behandel me niet als een klein kind; dat zegt meer over de zender dan de over de ontvanger, met uw welnemen.

Mvrgr,

Luc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan