restanten oude programmas

Status
Niet open voor verdere reacties.

o'neal

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2003
een hele tijd geleden,toen ik nog minder van computers kende als nu, verwijderde ik m'n programmas altijd gwn door de map in program files te verwijdere, nu weet ik natuurlijk wel beter en doe ik het met conf.scherm of met het uninstall-bestand,
maar is er een manier om de restanten van vroeger te verwijderen?(de rommel dus)

Na het verwijderen met de uninstaller kun je nog checken of de mappen inderdaad verwijderd zijn.

Zoniet, gooi je ze alsnog weg.

Ook kun je schijfopruiming uitvoeren.
Start / programma's / bureau accessoires / systeemwerkset / schijfopruiming.

Wil je dit handmatig doen, dan kun je de cookies, temp-internet files, en de map "temp" legen, en ook de prullenbak.

Ben je dan nog niet zeker genoeg, draai dan "Ad-Aware) (haalt ook spyware weg) en een register cleaner. (regclean)

Gek veel meer kun je eigenlijk niet doen.
PAs wel altijd op met weggooien van bestanden die je niet kent!
Het kan schade opleveren aan windows zodat je moet herinstalleren.
Gooi dus niet de prullenbak leeg voordat je pc is herstart, en alles nog werkt.

Geplaatst door Paul-RT
Na

PAs wel altijd op met weggooien van bestanden die je niet kent!
Het kan schade opleveren aan windows zodat je moet herinstalleren.
Gooi dus niet de prullenbak leeg voordat je pc is herstart, en alles nog werkt.

Heb ik ooit eens gehad. Pc deed helemaal niks meer, ik kwam niet verder dan het zwarte scherm en een mededeling dat huppeldepup is missing (de naam weet ik niet meer):o

geloof me...zoiets doe je echt MAAR EEN KEER :D

grt.

martin

Presies!

Dus krijg je bij uninstall een vraag "windows gebruikt blablabla-programma.dll niet meer in locatie c:\windows\system32\blablabla" dan NIET weggooien als je niet zeker bent.

als er bij het verwijderen staat: als je dit verwijdert is het mogelijk dat andere programmas niet meer werken: ik doe altijd: toch verwijderen, en nog nooit problems gehad;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan