harrybrinkman
Gebruiker
- Lid geworden
- 7 nov 2019
- Berichten
- 117
- Besturingssysteem
- Windows 11 home
- Office versie
- Ms Office 365
LS,
Ik gebruik een bestand waarin ik automatisch personen verdeel over werkzaamheden op basis van percentage's per team. Excel verdeeld dat keurig maar wel rekenkundig. Hierdoor kan het voorkomen dat ik 1,35 medewerker naar een klus moet sturen. Om dat te voorkomen moet ik afronden. Als ik gewoon rekenkundig afrond heb ik een afwijking, Als ik naar boven afrond heb ik vaak te veel personeel, en als ik naar beneden afrond kom ik tekort. Is er een manier te bedenken om na het afronden het overschot of de tekorten (opnieuw) te verdelen onder de deelnemende teams?
Ik heb een voorbeeld bestandje meegestuurd om e.e.a. duidelijker te maken (is niet mijn verdeelbestand want die mag ik niet delen van mijn werkgever).
Wie heeft een slim idee?
Alvast bedankt,
Harry
Ik gebruik een bestand waarin ik automatisch personen verdeel over werkzaamheden op basis van percentage's per team. Excel verdeeld dat keurig maar wel rekenkundig. Hierdoor kan het voorkomen dat ik 1,35 medewerker naar een klus moet sturen. Om dat te voorkomen moet ik afronden. Als ik gewoon rekenkundig afrond heb ik een afwijking, Als ik naar boven afrond heb ik vaak te veel personeel, en als ik naar beneden afrond kom ik tekort. Is er een manier te bedenken om na het afronden het overschot of de tekorten (opnieuw) te verdelen onder de deelnemende teams?
Ik heb een voorbeeld bestandje meegestuurd om e.e.a. duidelijker te maken (is niet mijn verdeelbestand want die mag ik niet delen van mijn werkgever).
Wie heeft een slim idee?
Alvast bedankt,
Harry