Restanten XP verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henkdrum

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2002
Ik heb in Win 98 een poging ondernomen om Win XP te installeren.
Deze poging was ook zeker gelukt zij het niet dat ik opeens in een opwelling besloot om het niet te doen.
Voorlopig wil ik de overstap eigenlijk nog niet maken, vraag me niet waarom.
Deze schijnbeweging heeft er wel toe geleid dat ik nu in mijn Win 98 SE opstart scherm de optie krijg tussen opstarten XP en daar onder Windows opstarten.
Hoe krijg ik de overgebleven XP bestandjes weg.

Dat lukt je niet 123.

Beste is om harde schrijf te formateren en windows 98 opnieuw te installeren.

Ik heb in C:/ Boot.ini dit geprobeerd (Stond eerst zo):
[Operating Systems]
C:\$WIN_NT$.~BT\BOOTSECT.DAT="Microsoft Windows XP Professional Setup"
C:\="Microsoft Windows"
Wat als ik nu C:\$WIN_NT$.~BT\BOOTSECT.DAT="Microsoft Windows XP Professional Setup"
Weghaal in het ini bestand?

Probeer het volgende eens;
Geplaatst door Binary
De enig juiste manier:
Maak een Windows 98 opstartdiskette (of download er een van www.bootdisk.com). Start met deze diskette op en type vanuit de A: prompt het commando: SYS C:
Als het goed is zie je dan: Het systeem is overgezet. Na een reboot zal alleen Windows 98 opstarten, zodat het probleem is opgelost. Je kunt nu de D: partitie formatteren (of handmatig de ongewenste mappen verwijderen). Verwijder ook nog van C: de nu overbodig geworden bestanden: NTLDR, BOOTSECT.DOS, BOOT.INI, NTDETECT.COM en PAGEFILE.SYS

Andere methodes kunnen wel werken, maar dan start je altijd via de bootloader van WinXP op. En dat is niet echt de bedoeling. Door sys c: wordt de Win98 bootsector weer terug geplaatst. En die staat niet in de MBR dus fdisk /mbr is zinloos.
bron;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=134387&highlight=dualboot

Ik heb een opstart diskette en toen dit ingetypt SYS C: dat werkte niet toen een aantal variaties zoals SYSC, SYS, SYS C:\ en nog wat maar tevergeefs.

Het SYS commando zou moeten werken, mits SYS.COM aanwezig is op de diskette. Dat is niet altijd het geval, soms staat het in de ramdrive die wordt aangemaakt, en dan moet je even naar die ramdrive gaan of het commando intypen als D:\SYS C:. Mocht ook dat niet lukken, dan kan ook C:\WINDOWS\COMMAND\SYS C: werken.

Je hebt het steeds over D: drive formatteren, mijn besturing’s systeem staat op C:.
Ik heb wel een paar andere partities maar daar hoef ik toch niets mee?

Ik heb het helemaal niet gehad over D: formatteren. Dat staat in een quote uit een heel andere thread. Jij wilt dat bootmenu weghebben, dat kan met SYS C: en jij wilt de geïnstalleerde bestanden weghebben, dat staat in de quote van Crash uit een oude thread. Als je WinXP op een andere partitie hebt gezet, dan kun je deze partitie ook formatteren, maar dat had je niet aangegeven, dus heb ik het daar ook niet over gehad. Wel over D:\SYS C: maar dan ga ik er van uit dat de RAMDRIVE de letter D: krijgt. Als die de letter Q krijgt, dan wordt het dus Q:\SYS C:

Sorry je hebt gelijk het was inderdaad een quote en dat ging inderdaad ook over format D, haal dingen door elkaar.
Ik wil niet ondankbaar overkomen ik ben erg blij met jou hulp, ga je tip meteen uitvoeren.
Wordt vervolgd

Duizend mal dank het is gelukt.
Opstarten met Windows 98 opstart floppy
Dan in A:\ SYS C: typen
Daarna weer gewoon opstarten na de melding systeem overgezet.
Daarna NTLDR, BOOTSECT.DOS, BOOT.INI, NTDETELT.COM, PAGEFILE.SYS (zat er bij mij niet in) weghalen, Klaar.

Rare was dat in de eerste poging opstarten Floppy SYS C: niet werkte.
Daarna dit geprobeerd C:\WINDOWS\COMMAND\SYS C: maar dat werkte ook niet.
Kreeg deze melding:
Kan het standaardstation niet opgeven.
Darna dit geprobeerd C:\SYS C: kreeg toen deze melding:
Cannot specify default drive.
Toen toch maar weer in A:\ SYS C: getypt en toen lukte het
Je bent een kei bedankt Binary

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan