Restaurant programma

• Onderwerp starter Onderwerp starter boan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

boan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2009
ik wil graag een kassasysteem voor een restaurant maken.

mijn programma moet dit kunnen
bestellingen kunnen opnemen
bon opstellen
prijzen berekenen

ik weet dat ik dit niet kan verwezenlijken zonder database. ik wil graag een database maken zonder mysql omdat je afhankelijk bent van internet.
En als het internet uitvalt het programma door moet kunnen gaan alleen ik weet dan niet hoe.
dus ik vroeg me af of iemand wist hoe ik dat dan kan doen met visual basic. het liefst iets waardoor de gebruiker niks hoeft te installeren.

alvast bedankt voor het meedenken

Laatst bewerkt:
mysql draait volgens mij gewoon op een locale pc hoor.
Dus dat kun je rustig gebruiken.

jij zei dat mysql op een lokale pc draait.
maar dan moet je dat toch eerst installeren?
zo nee dan heb ik antwoord op mijn vraag zo ja dan wil ik graag een database zonder wat hoeven te installeren op mijn pc.
ik d8 zelf aan kladblok maar volgens mij kan je dat niet als database gebruiken

het bovenstaande kreeg ik via de mail binnen dus maar even hier geplaatst.

Ja het moet eenmalige van het internet gehaald worden.
Maar wat is daar op tegen.

mysql database

omdat als internet uitvalt moet het restaurant door kunnen draaien.
en ik wil het liefst niks installeren omdat ik het zo makkelijk mogelijk wil houden.
en door mysql te installeren is het voor de gebruiker ingewikkelder en het verbruikt meer van je systeem.
ik wil het zo gebruiksvriendelijk mogelijk maken met zoveel mogelijk optie's en zo basic mogelijk kwa programmeren

Strikt genomen kun je kladblok (als zijnde .txt bestanden) gebruiken als database.

Daarnaast heb je te maken met een paradox. Een zo eenvoudig mogelijk te gebruiken programma leid per definitie tot meer complexiteit voor de ontwikkelaar. Het omgekeerde geld natuurlijk ook. Helaas wil jij beide.

Verder kun je de installatie van mysql gewoon meenemen in je installatie. Want een beetje programma gebruikt toch een installer om het programma keurig bij de gebruiker op het systeem te zetten. Als alternatief voor mysql zijn er ook nog wel database achtige pakketten die als standalone executable draaien. Helaas geven deze vaak veel problemen. Met name het hoofdstuk backup en restore is vaak een drama.

Hou je daarnaast ook rekening met de belastingwetgeving op het gebied van kassabonnen e.d.. Je zult hier bij het programmeren rekening mee moeten houden, anders kan je klant straks voor een nare verrassing bij de fiscus of andere instanties komen te staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan