resten xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

rodin

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2004
Berichten
223
Hallo.. ik heb ooit eens per ongeluk op mijn d-partitie windows xp geinstalleerd terwijl dit op mijn c-partitie moest zijn.. ik heb, toen hij uiteindelijk ook op c: stond, gewoon de systeemmappen verwijderd.. met uitzondering van Recycler en System Volume Information.. want deze 2 krijg ik met geen mogelijkheid weg..

nou was mijn vraag hoe en of ik deze kan verwijderen.. ik dacht zelf aan de herstelconsole van windows xp zelf.. maar ivm tijdgebrek heb ik dit nog niet kunnen proberen..

als iemand een oplossing weet hoor ik die graag :)

Alvast bedankt..
Groeten,

Rodin
 
Lukt het ook niet al je pc opstart in de veilige modus?
 
Als er niets anders op D: staat kan je gewoon een format geven, dan krijg je wel de vraag of de volume's ontkoppeld moeten worden. Dat is ja, daarna kan je gewoon een format doen FAT32 of NTFS.
 
over die system volume, heeft dat niet te maken met je systeemherstel?

(deze computer -> eigenschappen -> tabblad "systeemherstel" )
 
Aangezien er niets meer op D: staat, heb je voor D: ook geen systeem herstel meer nodig.
 
Wie zegt er dat hij niks meer op D: heeft staan :rolleyes:
 
Dat is nogal simpel als hij de twee mappen weg wil hebben zal er wel niets meer op D: staan. Anders heeft het nl geen zin die mappen weg te halen, want worden nog door andere programma's gebruikt.
 
Hij heeft windows op D geinstalleerd maar dat is verkeerd gegaan, want die wou hij op C hebben.
En nu wil hij die mappen VAN Windows die op D staan verwijderen. Alleen dat lukt hem niet. Dus wie weet heeft hij nog wel op D data staan ;)

En anders ga ik ervan uit dat hij net als ons allan zal weten dat een Format D de makkelijkste weg is lijkt mij :D
 
met uitzondering van Recycler en System Volume Information.
Als er wat er nog programma's op D: staan dan kunnen deze mappen ook niet weg
Rycycler=vuilnisbak
System Volume Information= Systeem Herstel.
:thumb:
 
ik heb wel degelijk nog dingen op D: staan.. maar geen geinstalleerde programma's.. op D: stonden al bestanden (het is een medion-pc, dus op D: staan wat extra drivers en installatiebestanden voor wat programma's..) en daar heb ik nog voor een groot deel mijn muziek en mijn andere gedownloade bestanden staan..

ghehe ja ik weet dat format D: het makkelijkst is.. alleen is het wel vervelend omdat ik op mijn andere partities niet genoeg vrije schijfruimte heb om de bestanden daarnaartoe te verplaatsen.. :(

System Volume Information is nu weg.. thnx JKoelman :)

Hij heeft windows op D geinstalleerd maar dat is verkeerd gegaan, want die wou hij op C hebben.
En nu wil hij die mappen VAN Windows die op D staan verwijderen. Alleen dat lukt hem niet. Dus wie weet heeft hij nog wel op D data staan

juist! ;) er staat idd nog data :)

Dat is nogal simpel als hij de twee mappen weg wil hebben zal er wel niets meer op D: staan. Anders heeft het nl geen zin die mappen weg te halen, want worden nog door andere programma's gebruikt.

het lijkt me dat ik op D: geen aparte recycle bin nodig heb..


edit:
lol ik heb ze weg.. systeemherstel uitgeschakeld en daarna de norton protected recycle bin uitgeschakeld op D:.. wel stom dat ik daar eerst niet op kwam.. :rolleyes:

maar het is nou iig opgelost.. bedankt voor al julie reacties :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan