restore cd maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

radiovrijheerde

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jan 2004
Ik zit al een paar maanden met een vraag die ik niet beantwoord krijg via kennisen.
Ik ben bekend met het programma Norton Ghost om een image te maken.

Maar ik wou graag een recover dvd maken die net zo simpel opstart als de recover dvd die bij de aldi pc,s wordt geleverd , een simpel menu waar zelfs een leek de mist nog niet mee kan ingaan.

Mijn vraag is: is er software waarmee je doormiddel van een simpel menu zo,n restore dvd kan maken ??

M.v.g Evelien

Laatst bewerkt:
Wat ik doe is, een schone installatie dus windows xp erop dan de drivers en programma's die ik wil (nog geen antivirus of firewall want die verlopen)

Dan maak ik een backup met paragon software http://www.drive-backup.com/home/personal/

Is mijn pc nu traag of start ie niet meer op e.d dan heb ik binnen 15 minuten mijn pc weer in de staat zoals ie was toen ik net de schone installatie had gedaan.

Kom ik de pc niet meer in dan heb ik een dvd met de backup erop die ik kan terug zetten
Kom ik er wel nog in dan doe ik via de backup die op een 2de partitie staat....

Al aan een image gedacht met Ghost?

Ik maak om de 5 dagen een backup met ghost 9.0 '' plus minus 15 min" maar een restore duurt bij mij 5 uur., maar dan hoef je XP en progr. er nooit meer opnieuw op te zeten..

Ik heb een bootable cd "MiniPE" die een volledige windows opstart, zonder de c-schijf te benaderen. Daar zit ook een ghostversie in (ik dacht 8) en die maakt binnen 4 minuten een image van mijn c partitie (ruim 7 gig groot). Het terugzetten duurt ook precies 4 minuten. Ik begrijp niet hoe ze die snelheid voor elkaar krijgen, in het verleden deed ik 20 minuten over 1,3 gig. Maar goed, misschien aardig om te weten. Die cd zit dus ook vol met hulp programma's om een pc die echt niets of weinig meer doet, onderhanden te nemen.

misschien doe ik wat fout het gaat over 15 gb aan programma''s wat ik terug moet zetten, misschien heef iemand en ander een idee hoe ik het anders moet doen.

poi zei:
Al aan een image gedacht met Ghost?

Ik zelf gebruik ook ghost 9 , dat programma snap en begrijp ik ook wel.
Ik kan ook de handelingen wel doen om een ghost te maken of terug te zetten.
Maar het systeem wat bv medion of packet bell gebruikt is handiger voor mensen die een geheugen hebben net een muskiet zo klein.

1 druk op de knop en de dvd doet de rest. (backup op de juiste plek terugzetten).
Mijn vraag was dan ook: is er een progie dat zo werkt of komt alles opdezelfde werkwijze neer zoals bv Norton ghost ???

Laatst bewerkt:
Trommel maar eens "make XP restore cd" in bij Google, dan vind je o.a. deze.

En met deze vraag, krijg je nog meer hits.

Laatst bewerkt:
15 gb aan programma's??
Wat staat er bij jou dan op de pc aan software?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan