Restore met DriveImage

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Berichten
700
Bij het in gebruik nemen van mijn nieuwe PC maakte ik, zo'n anderhalf jaar geleden een Image van mijn C-schijf met DriveImage. Nu wil ik die image terugzetten om zo een gans nieuwe (vernieuwde) installatie te krijgen. Dit lukt mij toch wel niet. Er verschijnt, na enkele stappen, op mijn scherm de volgende mededeling: "Target partition must not be the system drive". Daaruit besluit ik, voor zover mijn kennis van het Engels het toelaat, dat ik die image niet kan terugplaatsen om mijn C-schijf. Kan iemand mij zeggen wat ik verkeerd doe of hoe het dan wel moet? Alvast dank.
 
Dat moet je waarschijnlijk met een opstartbare cd met driveimage doen
 
Ik denk het niet. De image werd opgeslagen op een externe HD zoals wordt voorgeschreven. (Filmpje op Youtube). Ik kan echter nergens een filmpje of duidelijke handleiding vinden voor het terugplaatsen van die image.
 
Ook in Hiren's Boot CD zit DriveImage XML, als je opstart van die livecd en dan kiest voor Mini Windows XP.
Start het HBCD menu zodra in Mini Windows XP, en dan staat het onder de menuoptie Backup: schermafdrukken (kies die van Backup)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
wc2wc en dnties, helpen jullie raadgevingen ook voor win 7 Home? Dit is het besturingssysteem op mijn PC.
 
Voor mijn deel van de hulp: Start dat Mini Windows XP vanuit de Hiren's boot cd
Kijk of je in My Computer de schijven ziet die je nu (ook in Windows 7) hebt. Indien ja, dan zou (naar mijn mening) DriverImage XML in staat moeten zijn om een restore uit te voeren.

Tijs.
 
Ik heb deze voormiddag de Runtime Live CD gebrand maar verder geraak ik niet. Ik zal deze avond Hiren's Boot CD proberen. Bedankt voor de goede raad en ik hou jullie op de hoogte.
 
Ik heb zowel op de Runtime live Cd als op Hiren's Boot Cd heb ik Drivelimage XML gevonden en aangeklikt. Het mij bekende menu van DriveImage XML verscheen op mijn scherm. Het is voor mij nu enkel nog wachten op het ogenblik dat ik die één van die CD's nodig heb om een image terug te zetten. (Tenzij ik eens experimenteer :D). Ik hoop dat het mij dan wel lukt. Dank aan beiden voor de goede tips.
 
Als je vraag hiermee opgelost is: Graag de vraag als opgelost aangeven, door het klikken op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Beste Harry, je mag een eigen vraag maken. Het is niet de bedoeling in te breken in een reeds bestaande vraag die ook nog eens een half jaar oud is ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan