Restore met Ntbackup

Status
Niet open voor verdere reacties.

r.vink

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2000
Ik heb met Symantec Exec 10d backups gemaakt van mijn server 2003 waar ook Exchange server op draait.
De disk waar de server op draait wilde niet meer opstarten.
Deze disk had ik gecloond. Dus cloon in de pc opstarten geen probleem. De schijf die niet wilde opstarten als slave in de machine gezet.
Echter ik kan niet de backupbestanden (.BKF) op de slave benaderen met Exec 10d of Ntbackup. Ik zie ze uiteraard wel in verkenner.
Hoe kan ik deze bestanden benaderen om ze terug te zetten(restoren).
Wie maakt me wijzer:confused:

Mvgr, René.

Eerste vraag is, of je misschien bij het maken van de backups had aangegeven: Alleen de eigenaren en beheerders toegang geven tot backup-gegevens
Ik weet (nog) niet helemaal wat deze optie betekent, maar het zou er mee te maken kunnen hebben. Stel dat je dat gedaan hebt, dan kijken of je misschien eerst Eigenaar moet worden van de .bkf bestanden. Erop rechstklikken, Eigenschappen kiezen, tabblad Beveiliging, knop Geavanceerd, tabblad Eigenaar, nieuwe eigenaar kiezen en Ok drukken.

Verder heb ik geen problemen gezien met het terugzetten, dus geef ons wat meer informatie: Krijg je de bestanden niet te zien als je op Bladeren drukt in de Restore-wizard? etc.etc.

Eventuele foutmeldingen als schermafdruk kunnen ook helpen, natuurlijk.

Tijs.

Hai Tijs,

Bedankt voor je bericht.
Verder heb ik geen problemen gezien met het terugzetten, dus geef ons wat meer informatie: Krijg je de bestanden niet te zien als je op Bladeren drukt in de Restore-wizard? etc.etc.

Dit is precies het probleem. Ook al kopieer ik de .bkf bestanden(ik kan ze dus benaderen) naar de backuppartitie op de 1e schijf dan kan ik ze niet zien in Ntbackup of Exec 10d.

Mvgr, René.

Zet zo'n .bkf bestand even in de hoofdmap van een schijf.

Probeer daarna eens handmatig in het bladeren veldje de volledige naam, inclusief pad, naar het .bkf bestand in te vullen?

Is een gokje, maar geprobeerd = geprobeerd.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Gegokt maar verloren:confused:

Het was te proberen. Het vreemde is dat ik ook geen foutmelding krijg. Na het pad ingevoerd te hebben, handmatig of met bladeren, zoekt het programma even maar voegt niet de bestandsnaam toe aan de lijst met oudere backups.
Jammer.

Mvgr, René.

Misschien nog een mogelijkheid (helaas weer een gokje):

Ga naar tabblad Media terugzetten en beheren
Rechstklik op Bestand in het linker venstertje
Kies Bestand categoriseren...
Vul in of blader naar het .bkf bestand.

Meer ideeën heb ik helaas niet. En hulp op afstand/Extern Bureaublad is zeker geen optie?

Tijs.

Nee helaas dit wil ook niet.
Vreemd op zich dat je niet gewoon zo´n file kan terugzetten als het op een andere lokatie staat. Enfin zal wel een reden voor zijn. Ga nog wel een beetje googelen :rolleyes:
Bedankt voor de hulp in ieder geval.
Laat het topic nog even open staan mochten er nog anderen ideeën hebben.

Bedankt:thumb:

Ik vond nog het volgende (de 1ste methode heb je al geprobeerd, maar nog niet vanaf een andere gebruikersnaam):

Method 1
Log on as a different user who also has the correct permissions to perform the restore, and then create only the catalog for the backup set that you want to restore from. This creates the catalog in that user's profile. To do this, follow these steps:
1. On the Restore tab, right-click File, and then click Catalog file.
2. Locate the correct media or backup file (.bkf file), and then click OK.

Back to the top

Method 2
Remove all catalogs from the Restore tab in NTBackup. Create only the catalog for the backup set that you want to restore from.
1. On the Restore tab, right-click each catalog that you want to remove, and then click Delete catalog.
2. On the Restore tab, right-click File, and then click Catalog file.
3. Locate the correct media or backup file (.bkf file), and then click OK.
4. If you are performing multiple restores at the same time, repeat this process for each instance of NTBackup that you are restoring backups from.

Back to the top

Bron: http://support.microsoft.com/?kbid=325832

Laatst bewerkt:
Nog een paar punten:

M.b.t. probleemoplossing:
- Heb je (en/of het System account) wel schrijfrechten op de %TMP% en %TEMP% mappen die zijn gedefinieerd in de systeemvariabelen van de server?
- Zijn alle service packs geïnstalleerd (inclusief die van Exchange) zoals van op het moment van het maken van de backup?

M.b.t. probleemdefinitie/diagnose:
- Kijk na wat er staat in Logboeken, de sectie Toepassing, m.b.t. je NtBackup acties?
- Post ons een relevant log-bestand, te vinden op:
"%userprofile%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows NT\Ntbackup\Data"

Tijs.

Hai Tijs,

Het MS verhaal geprobeerd...op deze wijze is het gelukt het bestand in ieder geval in het NTbackup venster te krijgen. Wil ik het daarna openen dan krijg ik een foutmelding dat het bestand beschadigd is. Ik heb een demo gedownload van Ädvanced BKF Repair v1.2" en daar is het bestand wel mee te benaderen. Pech voor mij is dat de Exchange data er sowieso niet inzit. Waarschijnlijk dat ik de opties niet goed ingesteld had. Op zich is het allemaal geen dama omdat ik hooguit twee weken mis in mijn Outlook agenda. Krijg het dus gewoon lekker rustig de komende tijd:) Enfin ik ga de backupinstellingen nog eens goed nalopen en een backuplocatie maken waar ik ten alle tijden van kan restoren.
Hartelijke bedankt voor het meedenken in ieder geval :thumb:

Mvgr, René.

Graag gedaan hoor! Ik kan me levendig voorstellen dat je het niet zomaar wilde opgeven, dus heb ik mijn best voor je gedaan.

"De jacht is mooier dan de buit". :D

Groeten,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan