restore probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdejong1

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2006
ik heb een probleem met het retoren van de fabriekssoftware van een partitie mbv. diskette.
het prog. Power Quest geeft de melding dat de backup file niet de status "hidden" heeft?!
en sluit dan af naar A:
wie kan mij helpen?

Het is onmogelijk om de 'fabriekssoftware' van een diskette terug te plaatsen.
Via de diskette start je de restoreprocedure, die vervolgens w.s. verwijst naar een 'hidden' partitie op je harde schijf.
Een dergelijke melding kan je krijgen wanneer deze partitie is verwijderd, of de inhoud daarvan.
Een restore is dan niet langer mogelijk

de restore gebeurt inderdaad van de harde schijf waar de zgn. back-up file van PQ.
deze staat nog op de harde schijf waren het niet dat PQ deze file en/of partitie als "hidden"wil zien.
mijn vraag is of je een file en een partitie met MS DOS "hidden"kan maken?

Ja

Via het 'cd'-commando blader je naar de direcory waarin de betreffende file staat

Hier geef je de dosopdracht:

attrib +h [naam bestand]

Een partitie kan je op deze manier niet hidden maken, maar het is de vraag of dat nodig is.

ik heb in een oude schoenendoos een flop met Norton Commander gevonden,
hiermee de imagefile hidden gemaakt > geen resultaat.

maar ik heb eens naar de restore flop gekeken en daar kom ik een verwijzing via de autoexec.bat en user.bat naar onderstaand;

:Fabriek
@echo off
cls
echo Windows wordt teruggezet...
a:\dise /cmd=restore.txt /img=factory.pqi /ser /i24
echo.
goto end

de image factory.pqi staat op de harde schijf!
weet iemand wat de voorwaarden
/ser /i24
betekenen?

ben er uit.
image was niet te restoren, maar heb van een collega een copie van Windows XP gekregen en met mijn eigen productkey deze sucsesvol geregistreerd! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan