restore/recovery cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Een kennis van mij heeft 2 tweedehands pc's gekocht.
Een Compaq Presario 2282 en een Compaq presario 5100. Bij beide pc's ontbreekt de restore/recovery cd-rom. Weet iemand hoe en waar aan dergelijke cd's te komen?

sgrav000

tja,

beide Win versies ('95 en '98) zijn niet intelligent genoeg om te zien of er meerdere versies updaten bij MS.

Derhalve : gewoon een willekeurige '95 of '98 erop zetten en draaien maar...............................

m.a.w. geen recovery cd nodig.

restore/recovery cd-rom's

Megabit, ik heb op de door jou genoemde plaatsen gekeken en niets gevonden.
Pasja, zo'n recover cd-rom is toch wat anders dan w98 er instoppen. De juiste drivers voor video. audio en modem moeten dan nog wel gevonden worden.
SJJ, op de gegeven adressen is veel software maar niet de recover cd-rom.

Dank voor het meedenken.
Waarschijnlijk een niet op te lossen probleem.

sgrav000

Er staat wel een recovery diskette het kan zijn dat de bestanden op een verborgen partitie staan en je ze met een diskette terug kunt plaatsen.
Altijd het proberen waard anders wordt het opnieuw installeren.
Heb ik pas gedaan met een Compaq 5200 draaid weer perfect.

Drivers staan wel op de site

http://www29.compaq.com/falco/sp_result.asp?Model=2892&Os=0

Laatst bewerkt:
Re: restore/recovery cd-rom's

Geplaatst door sgrav000
Megabit, ik heb op de door jou genoemde plaatsen gekeken en niets gevonden.
Pasja, zo'n recover cd-rom is toch wat anders dan w98 er instoppen. De juiste drivers voor video. audio en modem moeten dan nog wel gevonden worden.
SJJ, op de gegeven adressen is veel software maar niet de recover cd-rom.

Dank voor het meedenken.
Waarschijnlijk een niet op te lossen probleem.

sgrav000

Drivers voor je hardware kun je vinden wel vinden op de sites van de fabrikanten.

Re: Re: restore/recovery cd-rom's

Geplaatst door megabit

Drivers voor je hardware kun je vinden wel vinden op de sites van de fabrikanten.

en het zijn (oude) pc,s
lijkt me sterk dat w98 die drivers niet aan boord heeft

sgrav000:

Nee, een algemene Windows CD is juist oneindig veel beter dan een recovery cd.
Als je de normale Windows CD erin doet komt 't bijna allemaal goed. Voor de hardware die mogelijk niet / niet goed geinstalleerd wordt, ga je naar de site van de desbetreffende fabrikant en voila.

restore/recovery

Pasja, ik ben het met je eens. Maar mijn contacten bestaan uit ouderen die die handigheid niet hebben en voor wie een recovery cd-rom een uitkomst is.

Ik had een bedrijf in Amerika gevonden. Maar dat voor is bestemd voor Amerika en Canada.

Ik geef het op. Mensen die een dergelijke cd-rom willen hebben moeten inderdaad, megabit, de markt op.

Dank voor alle meedenken en info,

sgrav000

Compaq CD

Ik heb hier liggen 2 stuks Compaq CD's. De ene is voor Windows 95 en de andere voor Windows 98.
Titels: Compaq CD for Microsoft Windows 95 System en Compaq CD for Microsoft Windows 98System.
Laat maar weten of je hier iets mee kunt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan