restrict pages

Status
Niet open voor verdere reacties.

cyberexe

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2006
Hallo allemaal,

ik heb een website gemaakt in html met een login.
als je je inlogd draaien er php scripts om je zo door te wijzen naar de member pages.

mijn vraag is nu, hoe kan ik die member pages beveiligen?

Groet, cyberexe

Je kan ze buiten de webroot zetten (dus buiten bereik voor normale bezoekers) en de login scripts ze voor je laten opvissen met een include(). Ook kan je de pagina's zélf beveiligen met iets in de trant van "if ($loggedin == FALSE) { die('Je bent niet ingelogd :('); }"

Heeft iedereen een eigen username/paswoord voor de beveiligde pagina's? Zo niet, dan is beveiliging met .htaccess misschien een beter idee, gezien dat geen PHP kennis vereist.

ik heb een .htpasswrd bestand voor de map van de wwwroot gezet, maar t ziet er niet naar uit daat het werkt. hij vraagt niet naar een wachtwoord of zegt niet dat het nodig is om in te loggen.

misschien een betere optie??

opzich is het goed maja....

ik heb een .htpasswrd bestand voor de map van de wwwroot gezet, maar t ziet er niet naar uit daat het werkt. hij vraagt niet naar een wachtwoord of zegt niet dat het nodig is om in te loggen.

misschien een betere optie??

opzich is het goed maja....

Je moet er ook nog een .htaccess bestand bijzetten ;)

en daar moet zeker de username en password in staan?!

Lees het artikel waar ik naar linkte even rustig door, en vergeet de "handy-dandy tool" niet ;)

ok...thnx

maar nog 1 vraagje... als ik een website heb met een login, en je logd in, kijkt het htaccess bestand dan ook naar die gegevens?

nou kijk... ik heb een login op de website.
als je daar op inlogd, dat ga je naar een member site.
is het dan niet zo dat het htaccess bestand dan nog een keertje om een wachtwoord vraagt ed?

Een htaccess bestand is geldig voor de map waarin het zich bevindt en alles daaronder. Voorbeeld:

Code:
webroot
|   index.html
|   meer.html
|   
+---members
|   |   index.html
|   |   meer.html
|   |   .htaccess
|   |   .htpasswd
|   |   
|   \---plaatjes
|           1.jpg
|           2.jpg
|           
\---meuk
Nu is /members beveiligd, dus zowel members/*.html als members/plaatjes/*.jpg. Eén keer inloggen is genoeg.

/index.html is voor iedereen toegankelijk, net als /meuk/*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan