• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Restricted values

Status
Niet open voor verdere reacties.

IlonadeGroot

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
Goedemorgen,

Ik zit met een probleempje.
Ik heb een aantal bijna identieke documenten waar ik een formule in een cel wil zetten zoals:

=IF(AG59<>"00 = Voorraad";"Nee";" ")

Hiermee wil ik dus zeggen dat als cel AG59 niet gelijk is aan 00 = Voorraad dat de waarde Nee tevoorschijn komt en anders leeg.
Daar gaat vervolgens een conditional formatting overheen dat als de cel leeg is het blauw wordt.
Er zit een data validatie op die cel dat alleen Ja of Nee gekozen kan worden.
In het ene document lukt dit gewoon, in het andere document krijg ik de melding:

Capture.JPG

Het lijkt me dat deze melding gaat over de data validatie, maar dan snap ik alleen niet waarom het in het ene document wel lukt en in de andere niet.
In beide documenten staat de format van de cel hetzelfde en beide cellen zijn Unlocked.

Iemand een idee?
Ik kan helaas het document niet meesturen ivm met vertrouwelijke infomatie.

Zo te zien in het laatste deel van de formule blijft de cel niet leeg, maar komt er een spatie in te staan. Misschien typefoutje?
Misschien heeft dat invloed.

En anders even een voorbeeldbestandje, zoals Sylvester al aangaf.

Kees

Ook zonder spatie werkt het niet. Ik wilde een voorbeeldbestandje maken, maar daar lukt het wel gewoon in en krijg ik de foutmelding dus niet.
Net zoals het soortgelijke document waar het ook wel in gelukt is.
Iemand misschien een idee of het aan een instelling of iets zou kunnen liggen?
Ik zal mijn voorbeeld bestandje (hele simpele) wel even erbij zetten, maar hier werkt het dus wel gewoon in.
Het originele document staat stijf van formules en er zitten ook macro's in.

Bekijk bijlage Restricted values.xlsx

het lijkt me dat als er een formule in een cel staat dat de datavalidatie overbodig is.
probeer het eens zonder datavalidatie.

Hoi Sylvester,

Dat kan niet, er moet ook nog voor Ja of Nee gekozen kunnen worden als het wel voorraad is.

Dat maakt niet uit, ze gebruiken elke keer een nieuw document. Ik weet niet hoe ik het anders kan doen zodat de formule niet verdwijnt.
(ik ben een echte leek, learning on the run :-) )

Hoi Sylvester,

Dat heb ik dus ook gedaan, maar dat werkt dus niet. Bij 2 bestanden wel, maar bij 1 bestand niet.

je kan in je validatie in de tab "Foutmelding" het vinkje weghalen bij:"Foutmelding weergeven na het invoeren van ongeldige gegevens"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan