• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

resulaten uit keuzetabel tonen in een andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Avz311073

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2012
Hallo,

Is het mogelijk om een formule te maken waarbij je het getal in een cel aanpast de uitkomst in een andere cel toont.
Het getal wat aangepast wordt is een keuzetabel 1, 2, 3 enz. en het resultaat is de uitkomst van alle informatie die uit een datasheet worden ingevuld.

Extra toelichting hieronder:

Ik heb een tabblad 1 vol met gevulde cellen (getallen)
nu heb ik tabblad 2, 3, 4 en 5 een berekeningstabel met in een cel een keuzeformulier en wordt informatie uit tabblad 1 overgenomen en aanvullende berekeningen gemaakt en daar komt onderin een uitkomst.

Ik zou nu graag op eenvoudige wijze de resultaten van alle keuze getallen meteen willen laten tonen.
Is daar een bepaalde formule voor.

Bijv cel A1 is een keuzetabel waar je getal 1 , 2 enz kan invullen.
Cel A2 geeft een uitkomst
A3: met formule, maak A1 het getal 1 en geef me de uitkomst van A2.

Iemand een idee?

Alex heb ik je zo goed begrepen, door een voorbeeld bestand bij te voegen?

Dat van het voorbeeld heb je goed begrepen. Nu nog graag toevoegen wat het probleem is, want ik snap nog niet wat je wilt.

Geef (handmatig) s.v.p. voor een aantal situaties aan wat je als uitkomst verwacht en waarom.

ik denk dat je dit bedoeld

Bekijk bijlage voorbeeld sks.xlsx

wat heb ik gedaan...
heel simpel de formules van de 2 tabbladen op het invoer blad gezet.
dus nu is jouw invoerblad ook meteen het rekenblad

ja moet nu een ander invoerblad maken en dan gaan zoeken naar de "goedkoopste" bouwmethode

stephan klaessens.

in mijn excel voorbeeld bestand staat in cel H2 (blad 4 paals poer) een keuzelijst.
Keuzelijst loopt hier van 1, 2, 3
als je deze op 1 zet komt er C8 de uitkomst 42,6667
als je deze op 2 zet komt er C8 de uitkomst 44
als je deze op 3 zet komt er C8 de uitkomst 46,6667

Deze antwoorden wil ik graag automatisch op blad invoer zien. in cel G2, G3, G4

Mijn idee was dat in cel G2, dus een formule kan maken zet cel H2 (4paals poer) op 1 en geef me de uitkomst C8 (42,6667)
Mijn idee was dat in cel G3, dus een formule kan maken zet cel H2 (4paals poer) op 2 en geef me de uitkomst C8 (42)
Mijn idee was dat in cel G4, dus een formule kan maken zet cel H2 (4paals poer) op 3 en geef me de uitkomst C8 (46,6667)

Is dit voor jullie voldoende duidelijk?

Het voorstel wat de Klaes voorstelde betekend dat ik de gehele spreadsheet moet verbouwen, dat was niet de bedoeling.

Bedoel je dan zoiets? ik vraag me enkel af waarom je dat in verschillende cellen wil plaatsen.

In de geel opgevulde cellen staat dat voor ieder blad in 1 cel.

Bijlagen

Dit is niet de bedoeling.
Nu wordt alleen de waarde getoond welke keuze je hebt gemaakt. ( staat deze op 2 dan geeft hij me alleen de resultaat van nr 2)
De uitkomst van alle waarden moeten gewoon getoond worden.

ik kan dat doen door:

optie 1 zoals eerder besproken, gewoon alle formules te herschrijven. (Das extreem veel werk, in dit voorbeeld is het idee uitgelegd met een zeer beperkt aantal keuzelijst nummers 1 t/m 3 en beperkt aantal verschillende palen die berekend worden)
Optie 2 heel veel extra tabbladen aanmaken en op elk tabblad de keuzelijst het juiste nummer invullen en dan kan je hier de waarden aflezen in een totaal overzicht. (Nadeel dat ik een kleine 1000 bladen nodig heb)
Optie 3 Hopelijk een slimme formule dat optie 1 en 2 niet nodig is.

Helaas, het is niet datgene wat ik zoek. Wat er gedaan wordt is gegevens uit blad 4 paals poer en 3 paals poer verwerken in de invoer.
Cel H2 is een wisselende cel die de getallen 1, 2, 3, 4, 5 enz. kan bevatten en bij elk getal horen weer andere gegevens waarmee gerekend worden in de tabblad 4 paals poer en tabblad 3 paals poer.
Nu wordt de aanvullende informatie meegenomen in de invoerblad en daarmee gerekend.
Kan je een formule of iets bedenken dat je zegt zet cel H2 op getal 1 (4 paals poer) en geef me het resultaat C8 (4paals poer) en zet dat bijv. in cel G3(invoer),
zet cel H2 op getal 2 (4 paals poer) en geef me het resultaat C8 (4paals poer) en zet dat bijv. in cel G4(invoer),
zet cel H2 op getal 3 (4 paals poer) en geef me het resultaat C8 (4paals poer) en zet dat bijv. in cel G5(invoer),

aanvullend, je ziet als je keuzelijst op 1, 2, 3 zet je steeds andere resultaten vind

Ik had destijds een excel opgebouwd met info en andere blad met uitvoer. Door een keuze lijst zoals bedoeld in H2 zet ik deze bijv op 1 en kon ik handmatig deze waarde aflezen en zelf deze waarden in tabel vorm zetten. Nu zou ik achteraf toch al die waarden automatisch willen neerzetten. Dus eigenlijk is het antwoord in cel h2 de waarden 1 t.m 3, maar in mijn excel blad wordt dat 1 t.m 150

en je wil dan ook alle 150 uitkomsten in een aparte cel plaatsen?

Ik snap het niet meer.
Ik denk dat je het moeilijker maakt dan het is.
Je wenst alle gegevens in het blad invoer.
De uitkomst van alle waarden moeten gewoon getoond worden.
Maar per tabblad poer haal je eerst de gegevens uit dit blad en vermenigvuldig dit (lengte *breedte* hoogte* vaste waarde =25) en tel je er een constante erbij op (4paals is 80; 3paals is 50) en dit deel je dan door 3.
Daarvoor moet je toch geen extra tabbladen maken?
Plaats gewoon per poer deze constante op rij 2. Deze rij kan je dan alsnog verbergen als deze niet zichtbaar mag zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan