• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

resulaten uit keuzetabel tonen in een andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, ik heb nog een voorbeeldje meegestuurd.
Zoals ik het handmatig nu doe, kan dit op gelijke wijze ook automatisch.

Bijlagen

Waarom je geen formules wilt verwerken in het blad invoer ontgaat me. Deze cellen kan je beveiligen tegen ongewenste invoer.

Sorry Antoine, maar ik heb echt geen flauw idee waar je heen wilt.

In het invoer tabblad ben je nu een soort database aan het maken met alle gegevens van de palen, per artikel oid. Dat lijkt mij een hele goede opzet.
Vervolgens voeg je in de andere tabbladen gegevens toe (bijvoorbeeld: gewicht van de poer) om tot een totaal gewicht te komen voor 1 specifiek artikel.
Nu is jouw vraag om kolom G & H, van tabblad 'invoer', te baseren op de uitkomst van tabbladen '4 paals poer' en '3 paals poer'. Dit kan niet. Want in dit tabblad wordt 1 specifiek artikel berekend, dus kan er nooit op basis hiervan alle artikelen worden weergegeven.

Wat je wel kan doen is de formules gebruiken. Op basis van dit voorbeeld bestand mis je alleen het gewicht van de poer in het invoer tabblad. Bijvoorbeeld zoiets: Bekijk bijlage voorbeeld (KL).xlsx
Jouw argument dat het veel werk is om de formules te gebruiken kan ik niet beoordelen op basis van dit voorbeeldbestand. Maar eenmalig veel werk wat een goed eindresultaat oplevert lijkt mij zo gek nog niet.

Hier kan ik verder mee, ik kreeg een foutmelding, maar de getallen worden wel op de juiste wijze aangepast.
Kan je toelichten wat je gedaan hebt?

Dank je wel, ik zal hier eens mee gaan stoeien.
Ik had bij het testen bij de 4 paals poer cel C5 van getal gewijzigd.
Hij past op blad invoer de resultaten niet allemaal mee aan, behalve als ik de keuze lijst cel H2 even allemaal af ga.

Kan ik met bepaalde functietoets ofzo deze geheel bijwerken?

@emields, blijkbaar ben jij de enige die iets snapt van dit raadsel:D De code kan je reduceren tot 1 regel.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Target.Address = "$H$2" Then Sheets("invoer").Range("G1").Offset(Target.Value) = Range("C8")
End Sub

Als ik bij invoer cel L2 wijzig, dan zie ik niks gebeuren met de resultaten. Wat gaat er dan mis?

Sorry, ik bedoelde als de invoer wijzig. Bijv. Lengte van de kolom dan past hij de resultaten niet aan.

Ik heb de namen van de tabbladen gewijzigd, dat ging prima.
Ik ben nu verder gegaan met de uitbreiding van de tabel.
Rij 1 t/m 3 uitgebreid naar 150, echter als ik op de link druk van herberekenen past hij alleen rij 1 t/m 3 aan.

Bijlagen

Wie zet er nu een change-event in module2 ?

Macro3 kan ook wel wat eenvoudiger. Het geheel zal nog eenvoudiger kunnen als ik iets van de vraag begrijp.

In de module van '4 paals'
Code:
Private Sub worksheet_change(ByVal Target As Range)
  If Target.Address = "$H$2" Then Sheets("Overzicht belastingen").Range([COLOR="#FF0000"]"G1"[/COLOR]).Offset(Target.Value) = Range("C8")
End Sub

In de module van '3 paals'
Code:
Private Sub worksheet_change(ByVal Target As Range)
  If Target.Address = "$H$2" Then Sheets("Overzicht belastingen").Range([COLOR="#FF0000"]"H1"[/COLOR]).Offset(Target.Value) = Range("C8")
End Sub

In een gewone module
Code:
Sub Macro3()
  For j = 1 To Sheets("Overzicht belastingen").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row - 1
    Sheets("3 paals").Range("h2") = j
    Sheets("4 paals").Range("h2") = j
  Next j
End Sub

Ga je nu met macro3 tig keer cel H2 overschrijven?:rolleyes:

Mooi hé ± 300 keer een change_event aansturen.

Het geheel zal nog eenvoudiger kunnen als ik iets van de vraag begrijp.
staat er niet voor niets.;)

Code:
Sub Macro3_Zonder_Change_Events()
Dim sv, p4 As Double, p3 As Double, i As Long
sv = Sheets("overzicht belastingen").Cells(1).CurrentRegion.Resize(, 8)
p4 = Sheets("4 paals").Cells(5, 3)
p3 = Sheets("3 paals").Cells(5, 3)
  For i = 2 To UBound(sv)
    sv(i, 7) = (sv(i, 3) * sv(i, 4) * sv(i, 5) * 25 + p4) / 3
    sv(i, 8) = (sv(i, 3) * sv(i, 4) * sv(i, 5) * 25 + p3) / 3
  Next i
 Sheets("overzicht belastingen").Cells(1).Resize(UBound(sv), 8) = sv
End Sub

In dit geval is sv(i,8) 10 kleiner dan sv(i,7), was ook gemakkelijk van elkaar aftrekken, maar niet variabel meer vanuit C5.

Of:
Code:
Sub hsv()
 [G2:G151] = Evaluate("(c2:c151*d2:d151*e2:e151*25+" & Sheets("4 paals").Cells(5, 3) & ")/3")
 [H2:H151] = Evaluate("(c2:c151*d2:d151*e2:e151*25+" & Sheets("3 paals").Cells(5, 3) & ")/3")
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan