• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Resultaat cellen optellen is 0 en cel veranderd weer naar tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

erikkoster

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2009
Beste leden,

1. Mijn eerste probleem is dat mijn cellen steeds als tekst worden weer gegeven. Dit heb ik geprobeerd aan te passen via celeigenschappen en dan is het even goed. Dan kan ik mijn formule er inzetten. Maar mijn formule werkt niet (zie probleem 2), dus pas ik mijn formule aan en dan wordt de cel weer een tekst veld.
Weet iemand hoe ik dit definitief kan aanpassen??? Ook via bestand en dan wissen heb ik gedaan maar werkt ook niet.

2. Ik wil graag de inhoud van een rij getallen optellen. Hier zitten ook legen cellen tussen. Maar de uitkomst is steeds 0. Ik gebruik de volgende formulier =SOM(B5:B264)

Kan iemand mij helpen?

Groet Erik

Bijlagen

Hallo Erik,

Jouw problemen worden veroorzaakt door het feit dat je in kolom B niet alleen getallen hebt staan. Ik kom er ook 4 (3) tegen en dit is door excel niet als een getal te interpreteren en dus wordt het tekst.
Wil je toch kunnen optellen, dan zul je voor de getallen tussen de haakjes iets anders moeten vinden (dus een andere kolom).

Bij mij doet-ie het wel goed. Eénmaal veranderen van de celeigenschappen in "Getal" en dan doet neiuwe invoer het goed. Reeds ingevoerde waarden zul je moeten aanpassen (opnieuw intypen of met een formule -bv in E 21 zetten =B21*1)

Optellen van waarden als 4 (3); 4 (2); 21(2) zal niet gaan, dan zijn geen numerieke waarden maar altijd tekst

Ik bedoel eigenlijk rij D ipv B.
Bij mij doe de formulier het nog steeds niet en ook veranderd de cel steeds naar tekst.

Groet Erik

Deze doet 't wel:
a) Hele kolom D: de celeigenschappen op getal gezet
b) in kolom E: met de formule =Waarde(Dxxx) de tekst-waarde uit de cel in kolom D omgezet naar getal-waarde
c) kolom E met Kopiëren --> Plakken Speciaal --> Waarden de formules weggehaald
d) kolom E naar kolom D gekopieerd.

Overigens staat je hele werkblad standaard als "tekst" ingesteld.

Bijlagen

Misschien is het een instelling van mijn excel, maar het bestand doet niet wat ik wil.
Ik heb het helewerkblad naar standaard gezet. Maar uit de formule komt nog steeds 0. Wanneer is alles handmatig invoer (dus, =som(D5+D6+D7+D8+D9+D10+D11 ENZ) doet de formule het wel.
Help!!

Dan ben je vergeten te doen wat ik heb aangegeven: nl dat je, nadat je alles op "opmaak = standaard" hebt gezet, de getallen opnieuw in te typen of via een formule, zoals ik aangaf, te converteren.

Alleen het veranderen van de opmaak heeft niet tot gevolg dat al daarvoor ingevoerde waarden automatisch mee veranderen.

Laatst bewerkt:
hi, ik wil graag een nieuwe vraag stellen maar weet niet hoe dit werkt. vandaar via deze weg.
ik heb een spreadsheet met 95 groepsvakken( op elke rij een groepsvak), per groepsvak zijn er 6 keuzerondjes. Normaliter hebben de keuzerondjes dus de waarden 1,2,3,4,5 of 6 (via linked cell). Echter vanaf een zeker moment is de waarden van de linked cell niet meer 1,2,3,4,5 of 6 (maar tellen de waarden gewoon door terwijl het toch een nieuw groepsvak is)
of nog: is stel de linked cell in (bv $i$5), doch nadat ik de linked cell voor de volgende regels heb ik ingesteld verspringt deze naar $i$15? hoe komt dit? hoe kan ik dit veranderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan