• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Resultaat is een bereik bestaande uit meerdere cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sluca

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2009
Berichten
108
Hallo iedereen, ik heb me al suf gezocht op het forum maar omdat ik niet precies weet welke functie ik zoek heb ik ook geen succes bij het vinden van de oplossing.

In bijlage een voorbeeldbestandje. Het is snel even aangemaakt als voorbeeld, probeer de recepten dus niet uit :p.

Met vervolgkeuzelijsten kan je dus eerst kiezen welk receptenboek je wil bekijken, dan het recept uitkiezen en dan is het de bedoeling dat je in cel E27 (en E28, E29, E30 ...) ziet welke ingrediënten er allemaal nodig zijn.

Ik wil daar dus geen keuzelijst meer maar gewoon een soort opsomming van het volledige bereik.

Dus als ik bij recept "puree" kies, dan wil ik in E27 en verder 1 kg aardappelen, 3 eieren, 150 g boter en 2 dl melk opgesomd zien.

Kan iemand mij aub verder helpen?

Bedankt!
 

Bijlagen

  • Recepten.xlsx
    10,2 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
Kun je hier verder mee?
 

Bijlagen

  • Recepten.xlsm
    17,2 KB · Weergaven: 29
Ja, dat is helemaal wat ik wou :-D . Super bedankt! Ik zie alleen niet hoe je het gedaan hebt :)
 
Hiermee heb ik dat gedaan:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
' eventtrigger uitschakelen
    Application.EnableEvents = False
' trigger beperken voor cel A27
    If Not Intersect(Target, Cells(27, 1)) Is Nothing Then
' vorige keuzes wissen
        Range("C27:E35").ClearContents: GoTo eindigen
    End If
' trigger beperken voor cel C27
    If Intersect(Target, Cells(27, 3)) Is Nothing Then Exit Sub
' vorige keuzes wissen
    Range("E27:E35").ClearContents
' eerste rij voor de gegevens
    rij = 27
' haal alle items uit de lijst met de naam uit C27
    For Each c In Range(Range("C27"))
' zet die items onder elkaar in kolom E
        Cells(rij, 5) = c.Value
' volgende regel
        rij = rij + 1
    Next
' afsluiten
eindigen:
    Application.EnableEvents = True
End Sub

Deze code is bereikbaar via ALT-F11 en staat in het eerste werkblad (Blad1).
 
Wow, dat gaat m'n petje te boven. Maar hartelijk bedankt voor de hulp!
 
Ik probeer het nu toe te passen op het bestand waar ik eigenlijk mee bezig ben, maar zoals te verwachten lukt het niet echt vlot :) . Heb je misschien tips of aanwijzingen waar ik het moet gaan zoeken? Is het een macro of is het echt VBA? En wat ik dus wil verkrijgen: het letterlijk overnemen van een bepaald bereik, afhankelijk van de keuze in de keuzelijst, is daar een bepaalde term voor zodat ik wat kan googelen? Bedankt!
 
Je kan ook verder werken zoals je bezig was: met "Indirect" en genaamde bereiken. Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • Recepten.xlsx
    11,4 KB · Weergaven: 24
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan