• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Resultaat #N/B in formule als-en-vert.zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

MiniDuck

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2007
Hallo,

Wellicht kan iemand van jullie mij helpen.
Ik ben met de volgende formule naar waardes aan het zoeken.

=ALS(EN(Blad1!$B6='[tEST - kopie.xlsx]Filteren Ouder-kind'!$O7;Blad1!$C6='[tEST - kopie.xlsx]Filteren Ouder-kind'!$Q7);VERT.ZOEKEN($B6;'[tEST - kopie.xlsx]Filteren Ouder-kind'!$BC:$BI;4;ONWAAR);"Fout")

als er iets gevonden word krijg ik netjes het resultaat. staat er echter niets ingevuld dan krijg ik #N/B als resultaat.
Ik heb al met ISNB zitten spelen, krijg het echter niet voor elkaar.

Is er iemand die me kan vertellen wat ik moet doen?
B.V.D
Michel

Hallo.

Probeer eens =ALS.FOUT(ALS( jouw formule );"")

Mvg
Peter

Code:
=ALS(ISFOUT(ALS(EN(Blad1!$B6='[tEST - kopie.xlsx]Filteren Ouder-kind'!$O7;Blad1!$C6='[tEST - kopie.xlsx]Filteren Ouder-kind'!$Q7);VERT.ZOEKEN($B6;'[tEST - kopie.xlsx]Filteren Ouder-kind'!$BC:$BI;4;ONWAAR);"Fout"));"";=ALS(EN(Blad1!$B6='[tEST - kopie.xlsx]Filteren Ouder-kind'!$O7;Blad1!$C6='[tEST - kopie.xlsx]Filteren Ouder-kind'!$Q7);VERT.ZOEKEN($B6;'[tEST - kopie.xlsx]Filteren Ouder-kind'!$BC:$BI;4;ONWAAR);"Fout"))

Hij is wat langer, maar het doet wat je vraagt.

EDIT*
Ad zijn formule is beter ;D

Laatst bewerkt:
Heren bedankt voor jullie reactie.

De oplossing met Als.fout heeft geholpen :)

Nogmaals bedankt.

Groeten Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan