Resultaat samengevoegd bestand niet direct zichtbaar in beeld (OFFICE 2010).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wingtendo

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2013
Hoi,

Ik heb een vraag over het samenvoegen van bestanden in WORD. Na het samenvoegen van bestanden in WORD, wordt het resultaat niet direct in beeld weergegeven. Ik moet na het samenvoegen altijd klikken op tabblad "verzendlijsten" en vervolgens op "voorbeeld van het resultaat" om het resultaat te zien. Vroeger was dit niet nodig.

Heeft iemand een verklaring hiervoor?

Weet je wel zeker dat je het samenvoegen hebt voltooid? Een samenvoegdocument maken bestaat uit een aantal stappen, waarbij je na het koppelen van het gegevensbestand en het plaatsen van de velden met de knop <Voorbeeld van het resultaat> wel alvast wat records kunt bekijken, maar daarmee heb je de samenvoeging nog niet uitgevoerd. Dat moet je uiteraard nog wel doen... En daarna heeft klikken op de knop ook geen enkele zin meer want in het resultaat document zitten geen velden meer maar alleen tekst. Dus dan is er geen "voorbeeld van het resultaat".

Weet je wel zeker dat je het samenvoegen hebt voltooid? Een samenvoegdocument maken bestaat uit een aantal stappen, waarbij je na het koppelen van het gegevensbestand en het plaatsen van de velden met de knop <Voorbeeld van het resultaat> wel alvast wat records kunt bekijken, maar daarmee heb je de samenvoeging nog niet uitgevoerd. Dat moet je uiteraard nog wel doen... En daarna heeft klikken op de knop ook geen enkele zin meer want in het resultaat document zitten geen velden meer maar alleen tekst. Dus dan is er geen "voorbeeld van het resultaat".

Bedankt voor je reactie OctaFish! Ik heb op dat moment idd nog niet het samenvoegen voltooid. Wat ik (en andere collega's) zo vreemd blijft vinden, is dat het wel eerder zo bij ons heeft gewerkt. Na het samenvoegen komt het resultaat direct in beeld. (Zonder het samenvoegen eerst te voltooien. Zou dat misschien met een stukje code gedaan zijn?

Ik snap niet wat je bedoelt; samenvoegen wordt nooit automatisch voltooid; je moet altijd op een knop klikken en kiezen of je wilt samenvoegen naar een nieuw document of printer. Zou ook niet best zijn als Word dat allemaal zelf ging verzinnen :). Hooguit kan de standaardinstelling voor <Voorbeeld van het resultaat> anders zijn. Maar Word heeft nog nooit uit zichzelf samenvoegingen afgemaakt. Tenzij je dat juist zelf hebt geprogrammeerd.
Was er overigens een reden dat je mijn berichtje in zijn geheel hebt gequoot? Ik kan hem namelijk prima (wet heet: veel beter!) gewoon lezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan