• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Resultaat van formule in tekst omzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

markoesa

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2008
Beste kenners,

Kan iemand mij hiermee op weg helpen?

Onderstaande formule heb ik staan in tabblad Kaart in cel A24. De formule haalt gegevens uit het tabblad Gegevensinvoer

PHP:
=VERT.ZOEKEN($A1;Gegevensinvoer!$A$6:$C$462;Gegevensinvoer!$C$2;ONWAAR)

De resultaat van het verticaal zoeken 09:15 uur
In cel A1 van het tabblad Kaart, wil ik met behulp van voorwaardelijke opmaak, de tijd 09:15 uur een kleur toekennen.
Maar als ik in cel A1 met voorwaardelijke opmaak aangeef : Celwaarde bevat 09:15 uur dan moet A1 blauw kleuren, dan werkt dat niet.

In A1 met voorwaardelijke opmaak deze formule gebruikt =$A24="11:15", maar in A24 "ziet"excel geen 11:15 staan, maar de vert.zoeken formule, dus geen kleur. Ik heb ook geprobeerd : Celwaarde bevat 09:15 uur. Helaas

Hoe kan ik het resultaat van vert.zoeken, omzetten in tekst?

Alvast bedankt

Probeer het eens met =$A24=--"09:15" (of =$A24=--"11:15").

Plaats anders even een voorbeeldbestandje.

TOP! Het werkt. Super bedankt!!!!

Jammer werkt alleen met Excel 2010. Er zijn users die nog 2007 op hun pc hebben en daar schijnt het niet te werken.

Laatst bewerkt:
Als aanvulling op mijn vorig bericht heb ik een voorbeeldbestand toegevoegd met de beschrijving.

Wie kan mij helpen

Alvast hartelijk dank

Bijlagen

Werkt hier perfect in Excel 2007.
Als het echt niet bij jou werkt kun je onderstaand proberen.
=$A$11=tijdwaarde("9:15")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan