resultaat van rapport naar tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hvdl70

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2009
Berichten
36
Hallo,

Probleem 1 : Ik heb een rapport waarin ik het totaal van gewerkte uren en berekening overuren bereken.
Kan ik deze resultaten opnieuw in een tabel opslaan? en hoe ?:eek:

Probleem 2 : Ik zou per werknemer een aantal overuren moeten ingeven, waarmee de berekeningen moeten starten op het ogenblik dat ik mijn acess programmatje start.
(bv ik begin met ingave data op 1/3/09 - dan moet ik voor technieker X mijn berekeingen beginnen op de stand van 28/2/09 bv 56u.)
Waar kan ik zoiets integregen? Ik beschik over een tabel met gegevens techniekers en een tabel waar ik alle gegevens mbt urn/gewerkte dagen enz. in bijhoudt.

Wie helpt me verder? Thx:thumb:

Hans
 
Hallo,

Probleem 1 : Ik heb een rapport waarin ik het totaal van gewerkte uren en berekening overuren bereken.
Kan ik deze resultaten opnieuw in een tabel opslaan? en hoe ?:eek:

Probleem 2 : Ik zou per werknemer een aantal overuren moeten ingeven, waarmee de berekeningen moeten starten op het ogenblik dat ik mijn acess programmatje start.
(bv ik begin met ingave data op 1/3/09 - dan moet ik voor technieker X mijn berekeingen beginnen op de stand van 28/2/09 bv 56u.)
Waar kan ik zoiets integregen? Ik beschik over een tabel met gegevens techniekers en een tabel waar ik alle gegevens mbt urn/gewerkte dagen enz. in bijhoudt.

Wie helpt me verder? Thx:thumb:

Hans

Hans,

Probleem1:
Het is in Access (mijn ervaring) niet de normale weg om alleen maar via een rapport de gegevens te verwerken. Veelal is er ook een fomulier aanwezig vanwaaruit een rapport wordt gemaakt.
Maar, uiteraard is het wel mogelijk.
Als je het berekende veld een naam geeft, dan kan je in VBA een update query laten uitvoeren . bv als je het rapport afdrukt.

Probleem2:
Je kan bij het openen van je rapport een "Inputmsg" geven waarin je de gewenste startdatum opvraagd.
Met deze datum kan je dan e.e.a. berekenen.

Mijn antwoorden zijn nog een beetje open omdat ik niet goed de situatie begrijp.
Misschien kan je voor ieder onderwerp iets meer informatie geven.

Succes
Wim
 
Hallo,

Probleem 1 : Ik heb een rapport waarin ik het totaal van gewerkte uren en berekening overuren bereken.
Kan ik deze resultaten opnieuw in een tabel opslaan? en hoe ?:eek:

Probleem 2 : Ik zou per werknemer een aantal overuren moeten ingeven, waarmee de berekeningen moeten starten op het ogenblik dat ik mijn acess programmatje start.
(bv ik begin met ingave data op 1/3/09 - dan moet ik voor technieker X mijn berekeingen beginnen op de stand van 28/2/09 bv 56u.)
Waar kan ik zoiets integregen? Ik beschik over een tabel met gegevens techniekers en een tabel waar ik alle gegevens mbt urn/gewerkte dagen enz. in bijhoudt.

Wie helpt me verder? Thx:thumb:

Hans

Dag Hans,
zou je een voorbeeld van die database kunnen posten?
mvg
 
beetje uitleg

Inderdaad, ik begrijp dat de omschrijving een beetje onduidelijk is, waarschijnlijk omdat ik het vanzelfsprekend vind (ben aan de database reeds enkele weken bezig).
Eigenlijk was het programmaatje AF, maar mijn werkgever heeft nog enkele supplementaire gegevens nodig.
LET WEl ik ben helemaal geen programmeur of zo, ik doe dit puur om het mijzelf te vergemakkelijken, daarom dat ik beroep doe op mensen met ervaring zoals jullie, dit ter zijde.

Ik geef inderdaad via een formulier een heleboel gegevens in die ik uit een fleetlog haal van voertuigregistratie met hierin oa. starttijd, eindtijd, bureeltijd, magazijn tijd, pauze, verlofdag (YES/NO), RECUPE (Y/N), ziek (Y/N) en dit per datum, per technieker. Het formulier werd hiervoor opgebouwd uit een combinatie van 2 tabellen, één met gegevens van de techniekers (Vaste gegevens zoals oa. naam, initialen, ID, ...) en een uurberekeningstabel, waar al de ingevoerde gegevens inkomen.
Via een QRY bereken ik dan verschillende waarden, zoals actief gepresteerde uren (werkelijk gewerkte uren - bureeltijd - magazijntijd - pauze) en deze worden dan in een rapportje gegoten.
In dit rapport ga ik dan over een bepaalde periode (tss 2 datums) oa. het aantal gewerkte uren, de overuren berekenen in de report footer.
Dit is in een notendop wat de bedoeling is, al hetgeen voordien manueel opgeschreven werd, in één keer ingeven in een database en de berekening laten maken door de software.
PROB 1: : in de footer van het rapport berekende ik het aantal overuren in de gewerkte periode (meestal is dit over de periode van 1 maand), deze gegevens zou ik moeten meenemen voor berekeningen in de volgende periode, daarom mijn gegevens om deze automatisch te laten overdragen.
bv. op 31 maart bedraagt het aantal overuren na berekening 75u. Deze moet in de berekening van april als startwaarde kunnen gebruikt worden, zodat het programma vanaf die waarde kan verder tellen.

PROB 2 :: leunt een beetje aan aan het eerste probleem. Tot einde februari zijn oa de overuren manueel ingegeven en berekent geweest in een excel blad. vanaf 1/3 start ik met ingave in acces, hier zou dus een beginwaarde per technieker moeten ingegeven worden. bv stand overuren op 28/2 van tech X is 75, dan moet de beginwaarde voor mijn berekeingen in acces op 1/3 die 75 moeten zijn.

Ik zou mijn file kunnen posten maar is een beetje te groot geworden.

Hopelijk kunnen jullie me op basis hiervan verder helpen. Meer detail vindt je wel op mijn eerder geposte vragen (oa. berekenen overuren)

Dank voor jullie hulp.:thumb:
Hans:eek:
 
Hans,

Waar we het hier over hebben zijn berekende gegevens, zowel voor de lopende periode als de voorgaande periode.
Deze gegevens opslaan in een tabel zou redunante gegegevens opleveren, Op zich geen probleem, maar bij iedere wijziging van de orginele gegevens worden deze niet meer bijgewerkt.

Mijn advies is om ook voor de voorgaande periode de waarde gewoon te berekenen zoals je dat ook doet voor de huidige periode.
Je kan dan ook eventuele wijzigingen in de voorgaande periode gewoon verwerken en mee rekenen.

Succes
Wim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan