• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Resultaat weergeven met zoekfunctie

Status
Niet open voor verdere reacties.

trie

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2005
Berichten
37
Goedemiddag leden,

Na dagenlang zoeken en proberen heb ik toch hulp nodig. Excel 365, NL. Zie bijlage.
Ik wil een resultaat halen uit een sheet waarbij 2 sheets 3 dezelfde kolommen hebben.
Hij moet dus opzoeken in Sheet Results, de datum, racetrack en race nummer. Die moeten matchen met de kolommen in de Sheet WP.
In de Sheet WP, kolom D, komt de waarde vanuit kolom D die staat in de Sheet Results.

Hoe krijgen we dat voor elkaar? Index, vergelijken, vert.zoeken....

Mijn dank is groot.
 

Bijlagen

  • Welke Formule.xlsx
    30 KB · Weergaven: 18
Zoiets?
Code:
D2: =ALS.FOUT(INDEX(Results!$D$2:$D$19;VERGELIJKEN([@Date]&[@Racetrack]&[@[Race '#]];Results!$A$2:$A$19&Results!$B$2:$B$19&Results!$C$2:$C$19;0));"")
Let op: dit is een matrixfunctie, d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter.
 
Zoiets?
Code:
D2: =ALS.FOUT(INDEX(Results!$D$2:$D$19;VERGELIJKEN([@Date]&[@Racetrack]&[@[Race '#]];Results!$A$2:$A$19&Results!$B$2:$B$19&Results!$C$2:$C$19;0));"")
Let op: dit is een matrixfunctie, d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter.


Dat is hem ja!! Het zat hem feitelijk in de &.... Dank je wel... mijn dank is echt groot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan